|
|
|
|---|---|
| Jag har alltid undrat om det är bra att varva ut motorn på ett par växlar lite då och då så att bitarna får röra på sig lite eller om man ska försöka att behärska sig. Mina föräldrar hade en audi som började tappa effekt efter en 20 tusen mil denna bil smygkördes alltid, vilket är väldigt tråkigt fann inte så mycket från början att ta av. FEM CYL SUGER | |
|
:) Visst måste man blåsa ur motorn ibland.Se bara till att olja vatten mm är ok.Om man bara fiskör så sotar motorn igen,så stå på... hjorten |
|
|
Stå på bara. Men att audis femma suger vet jag inte om jag kan gå med på. Rydberg |
|
|
GASA FÖR FAN!!!! Det är ju det BMW motorer är byggda för..... //Cosmos Söker 520 E28 eller 323 E30!!! |
|
|
Detta är fakta, saxat från BMW.s Instruktionsbok, 5 serien E28: "Efter en tids körning med låg hastighet, tex i köer eller tät stadstrafik, bör du "rensa" motorn från sotavlagringar genom att köra några kilometer med över 3000 varv/min". |
|
|
Tja! Det är som min bror brukar säga om BMW's raka-SEXA! :-) "fan den vill ju bara ha mer och mer" "den vill inte sluta varva!!!" *leeeeeeeeeer* Visst är 6000rpm att rekommendera! Det är ju inte för inte som att man njuter mest då! Mvh Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.