|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320 -87 som diffen börja ge up. jag skall köpa ny men tänkte testa att svetsa denna diffen går det håller det eller ta bilen mycket stryk av det???? /Subarujohan | |
|
Ingen som vet???? /Subarujohan |
|
| blir det inte jobbigare att svänga då? | |
|
Det vet jag inte???? det är det jag vill veta??? /Subarujohan |
|
|
Tror inte att bilen tar någon större skada. Visserligen blir det större påkänningar på dravaxlarna, men inte otroligt hårda belastningar. Beror ju på lite hur lång tid du har tänkt att köra med den. För att testa lite kan det vara ok. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Okej tack! /Subarujohan |
|
|
På vilket sätt börjar den ge upp?? Blanka däck AB Länk |
|
|
Tänk åxå på att åka med fulla rattutslag på torr asfalt med breda däck är sånt som ger extra påkänningar. Det håller ju på folkracebilar som gör kamikazestarter på asfalt med bra fäste. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Det är en orginal diff men den diffar konstant på torr asfalt o så har jag de vinnande ljudet det har bara blivit mer o mer nu dunkar den o lever.....det är svårt att förklara men det måste vara den! /Subarujohan |
|
|
Byt lameller i diffen men du skriver att den diffar (menar diffbromsar?) konstant på torr asfalt så där borde inte felet ligga. Du har troligtvis lager som är slut i axeln vinet kommer du nog inte bli av med även om du svetsar den. Svetsade min isbil i helgen som var en volvo -73a. Det blir påkänningar på grejerna det kan jag lova. Fulla rattutslag får innerhjulet att praktiskt taget hoppa på både grus och asfalt... |
|
|
ja diffbromsa kanske det heter sen spinner på båda hjulen på torr asfalt med 4 personer i bilen det skall den inte göra orginal???? /Subarujohan |
|
|
Jag har kört folkrace i några år med svetsade volvobakaxlar. Det är bara att ta fram MIGen och sätta den på maxeffekt och bara mura ihop skitet. Har aldrig varit med om att någon axel har gått sönder i svetsen. Inte på de axlar jag har kört med i alla fall. Då rasar pinjongen före. Men om du svetsar för dåligt så svetsen släpper och hoppar in bland kuggarna så rasar alltihop. Precis som Lowrider skriver så hoppar innehjulet fram vid fullt rattutslag och lite extra gas måste ges. Kan inte vara bra för det stackars däcket.. Å anda sidan kan du få till snygga burnouts och grymma starter. |
|
|
Jag tycker absolut INTE att du skall förstöra den med att svettsa.. Jag vet flera som har tyckt att det var kul ett tag... sen är det inge kul att köra den... hoppar och studsar som fan... värst är det när det är blött ute. Sen sliter du ut det mesta inom bussningväg... inge kul att byta.¨ Har du kollat upp vilket skick din drivlina är?? låter mer som om du har slitna bussningar... |
|
| det är ju kul i några väckor , däcken går åt mycket fortare och drivackslar tar imot mycxket stryk även annat , men du får ju jämna bromsar sen kan du ju ligga på ställ lite lättare ,när du svänger på halt under lag blir den under styrd om du inte lägger ut den på ställ , men den blir jävlit kul ett tag | |
| Nu diffar ja 100%=) | |
|
Har du svetsat den? Undrar vad som händer med en e30 i det läget. Går det åka brett eller?:) |
|
| Åkte 2 år i en 2002a med 300 hk och svetsad diff, funkade utmärkt, ska svetsa i min nyinköpta 325a -88. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.