AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
477

E-34 92 vad är den värd.

Har blivit erbjuden att köpa en E34 sedan 24v. 92:a 27.000mil.
Rostfri, elhissar, stora färd-datorn, klima (fungerande), taklucka, sportinredn.
Felet på denna bilen förutom miltalet är: Finns ingen styrbox till motorn, inga sommardäck bara vinterdäck på plåtfälg, taklucke-motorn borta, dålig fjädring runtom, orenoverad topp, kass bagage-lucka.
Vad kan denna bil vara värd?

mvh

PH
Oj...milen e väl inte sååå blodiga vad värre e att du INTE kan provköra bilen...M50 brukar inte ha samma problem med topparna som M20...Med tanke på de defekter/brister som finns o det faktum att du ej kan provköra bilen skulle jag personligen inte ge mer än MAX 10-12"..En styrbox går väl lös på typ en 2-3" skulle ja tro,taklucke motorn kan bli dyr den med:-(,fjädringen kostar väl en ca 5-7" nytt runt om,bagagelucka kanske 1" på skroten...Totalt kanske ca 10" i resevdelskostnader,sen tillkommer montering mm,men de gör man ju själv:-).En E34 med de milen som du skriver ligger väl i dag på mellan 30"-40" i värde...Men bilen du funderar på bör väl ligga minst 10" UNDER när du väl köpt alla delarna till den av den anledningen att provkörning ej e möjlig...Vem vet vilka konstiga ljud du hör när du väl kör den??Nu kommer säkert flera tycka att min värdering e väldigt låg säkerligen men att köpa denna bil e ju lite av en chansning som kan gå lite hur som helst...De heter ju ofta så fint "de e bara o smälla dit en ny xxxx så funkar den kanon ju,skulle själv fixat det om ja haft tid"
Jag skulle vilja fråga VARFÖR saknas dessa grejor....

Länk
Styrboxen fanns på plats...så provkörn. är möjlig.
Bilen har varit stulen och hittades utan dessa grejor. Killen som äger den har tydligen tröttnat på bilen.

PH
Nej spola denna bil om du inte mer eller mindre får den utan lägg mellan 20-30 pruta stenhårt och ha is i magen så gör du nog ett klipp då mängden E34 sedaner ( och touring med för den delen) vida överstiger efterfrågan så så gott som helt och hållet köparens marknad

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
20k på sin höjd! Troligen bättre att sälja den i delar.

Mvh,
Kalle Hansen
___
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.