AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
5.043

Vanos, vad gäller?

Sida 4 av 4
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
jag ska kanske tilläga att jag ägde en 3.o coupe fram till Mars då jag flyttade hem från USA. I svedala fick man nöja sig med en 2.2 men taklöshet på sommaren kompenserar dem 0.8 volymliter man saknar sedan i mars
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Och vad har vi kommit fram till efter ca. 60 inslag? Att Rolls Royce rasar och vi tycker att det är tråkigt men helt OK :(

Z MMM Coupe
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Med anledning om en annan tråd jag startat så har jag en fråga:
Är det någon här som har minsta belägg för att Sachs någonsin har tillverkar vanosar till S50?
Vem kan lägga fram bevis för att BMWs utbytesvanosar INTE är en ny Rolls Royce?

Anledningen till att jag undrar hittar ni här:
Länk (sida 7)

/Andreas
_____
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Shit, vad dött det är....trodde jag skulle få en massa reaktioner!!

Frågan är om jag ska tolka det som att andras poletter förutom min egen trillade ner och att ni undviker att svara för att det är pinsamt eller ska jag känna mig idiotförklarad för mina sjuka och långsökta teorier? :)

/Andreas
_____
Länk
wolv: Fem spänn på alternativ 1! :) Din teori tycker jag inte alls låter särskilt långsökt, verkar ju egentligen ganska mystiskt att två olika tillverkare skulle göra EXAKT likadana vanos-enheter (med tanke på att det har sagts att det inte går att se skillnad på RR- och "Sachs"-vanos).

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
85
Jontesjögren
330 d M-paket 19"
M3 Cab-02 19"
Min nya står det iallafall sachs på,sådeså

/JS
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Bara för att dom se likadana ut betyder ju inget, det är väl inga problem med att skicka gjutformarna till en annan tillverkare och samtidigt göra förändringar i den grundläggande konstruktionen såsom öka på storleken på oljehål eller vad dom nu gjort.

Jag tvivlar på att sachs som är i huvudsak komponenttillverkare sätter sitt märke på en pryl som någon annan gjort.

Å andra sidan kan ju allt vara utlagt på ännu en underleverantör som i sin tur fått en annan beställare(sachs i detta fall).

/PG
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.