AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.520

luktar bränt i kupén!

Christian j
Tjena!
Jag har en 528:a IA Touring -98:a E39 och mitt problem är att efter ungefär 2 minuter efter start av bilen, börjar det lukta konstigt inne i kupén. Upplever det nästan som om det luktar bränt. Oavsett om jag har AC:n på eller ej så strömmar denna äckliga lukt in i bilen. Jag har läst lite på forumet om problemet och det skulle kunna vara kupé eller microfiltret. Men hur isåfall hur byter jag det på min BMW. Har sett att det är två behållare med filter i under motorhuven. Kan det vara dessa två som ser ut som ett luftfilter??
Tacksam för svar!!

// christian
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Motorolja på grenröret brukar kunna lukta bränt...

Har du prövat med recirkulation av kupéluften?
Det är rätt filter du hittat i motorrummet, men filterna bidrar inte med lukt, möjligen dåligt luftflöde. Se tidigare inlägg om dålig lukt, bakterier i kondensvattnet i AC:n osv

FP
-BeeMWe-
Kika hur mycket vatten du har i kylaren, kanske missat nån varning ?
Christian j
Jag har inte prövat med recirkulation av kupéluften. Tror inte att det är problemet. En "frän" lukt kommer in i kupén och varar ungefär i 30 sekunder därefter försvinner den. Skulle tippa på att det är något med fläktsystemet. Får väl lämna in skrället eller höra på verkstad. Tack för besvarningen...

//christian
Det är till 99% det vanliga problemet med AC-lukt.
Sök på dålig lukt eller liknande, där finns beskrivet hur du kan göra. Onödigt att lägga pengarna på verkstadsbesök för detta.

FP
Christian j
Ok! Jag ska läsa lite om det på forumet... Jag tackar för hjälpen....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.