AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
608

Knakande ljud

DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Tjohej

Hör knakande, eller rättare sagt knarrande, ljud vid gas ibland samt att bilen känns slingrig. Ja, jag vet då att det rör sig om bustningarna bak ;)
Men min fråga är... Är det dåligt att köra med det så? Jag har taskigt med cash just nu och har lovat at komma förbi på en släktträff i karlskrona den 18:e (bor själv i Göteborg). Så jag undrar om det är ok att köra dit iaf, eller om det blir skit av allt i så fall? Vad kostar delarna man måste byta up btw?

Thanx in advance

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Hallå... någon med lite insight plz ;)
Är det ingen som har info om detta?

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
gl
52
glader
bmw525ia msport touring -03
nja dyrt å dyrt räkna med ett par tusen om du läåmnar in eller så byter man själv efter en kolla på vad som är glapp å tjänar ett par kronor men det är inte farligt att köra med om man inte ska raca hela vägen

DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
tackar... Då kan jag lungt köra ner dit... Även om man kanske inte ville köra lungt egentligen ;)...
Skall kolla upp vad delarna kostar sedan och se om någon man känner kan med att byta...

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Hade samma problem med min 320 för ett tag sen... Bussningarna va rejält slitna och jag märkte att den då käkade däck något jävulskt! Slet ner mina relativt nya Michelin på ca 15 mil... Inte kul nånstans...
Vet inte om det blir så för alla men ska du åka långt så kolla däcken nån gång iallafall...
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Jo, har märkt att de är slitna, ojämt slitna dock. Mest höger bak, vänster verkar mer ok. Höger bak är slitet mot insidan, får bli nya däck efter att bustningarna är fixade...

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Uppstår detta problem 'endast' vid gaspådrag?? Om så, så har jag också problemet...
Har dock inte märkt slitna däck, men felet har inte varit så länge heller...

mvh Robert
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.