|
|
|
|---|---|
|
Min motor går mkt bra ny o har inga fel men den ger alltid ifrån sig en rejäl rökpuff vid start. Har alla tds likadana puffar? Det är så pass mkt att man riktigt ser det i backspegeln innifrån bilen... | |
| Startar du med gasen i botten eller..??..jag har ingen rök när jag startar min | |
| innan jag bytte matarpump, och fick mala igång den vid låg bränsle nivå+kall motor, så blev det lite peugeot 504 s a s. | |
|
extra bränsletillskott vid start, det ska puffa till lite grand = friskhetstecken från pumpen. däremot vid varm motor, så säger styrenheten ifrån, och ger så mycket så det precis räcker. Det är då man kan få startsvårigheter vid varm motor, MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
Ok. Den puffar i o för sig vid varm också men inte lika mkt i o för sig. Går fö som en klocka. |
|
|
dieselmeken: Detta borde du kunna svara på. Givaren som talar om för styrenheten hur varm motorn är. Om man kopplar bort den. Kan man då få mer effekt vid varm motor eftersom styrenheten då skickar in mer bränsle? Isåfall skulle man ju kunna styra frånkopplingen med en knapp inne i kupén som man trycker på när man vill ha lite extra skutts. Skulle detta funka? Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
fin bil, nej tyvärr, så funkar det inte. Det är endast vid starttillfället som extra bränsle ges, inte vid full belastning. Det enda du uppnår med att koppla bort givaren, är att tomgången går upp till ca 1000-1200 rpm, ( motorn tror att den är kall) MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
Ok. Tack för svaret. Bra med en diesel expert på forumet. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.