|
|
|
|---|---|
kidder10 |
jag har sett att det verkar vara vanligt med fel på central låsen på e28 är det något vanligt och enkelt fel ? någon som har en aning ? |
|
på min 528i så wackar c-låset när det kommer vatten på bilen t.ex under tvättning eller regn. så alla lås= dörrar+baklucka+tanklock låser,låserupp låer,låserupp o.sv ska rota i det där men vore skysst om nån visste direkt vad som e fel mvh johan |
|
|
Mitt c-lås fungerar bara från förardörren när det regnar.....det tycker jag är lite lustigt. |
|
| Kolla dosan som sitter bakom a stolpen på passagerarsidan.. sitter bakom högtalaren o klädseln..... brukar tydligen gå sönder.... bara o byta i såfall.... | |
|
Bli med tiden gärna ärg och dålig kontakt i kontaktstycket som sitter i motorerna. Gör rent och spreja med 2-26 eller liknande så kan en del problem försvinna. På min 528-83 har jag kopplat bort alla styrningar drån dörrarna och låter larmet (Carguard 850) verka direkt på styrreläet till C-låset. Funkar hur fint som helst. Smörj även gärna upp låsmekanismerna innan vintern så all fukt och elände är borta, det fryser gärna.. C-lås motorerna har inte så mycket extra kraft.. Extraarbetet som det är att smörja upp har man igen när man slipper svära över att inte bara låset fryser utan även låsmekansimen. mvh Johan. Länk |
|
| Är det samma orsak när c-låset inte funkar alls från dörrarna och när man låser via skuffen så låser den upp 1 sekund senare? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.