|
|
|
|---|---|
snocrash |
Jaha, nu ger jag upp BMW helt efter alla div el/data-fel som ingen BMWverkstad verkar kunna hitta eller fixa. Næsta bil planeras hærmed att bli en Lexus SC 430 (eventuellet Boxter S 3,2'a) MVH |
-BeeMWe- |
Lexus varför lägga pengarna på en sån? Du får en Ferrari, Lotus eller liknande bil för de pengarna. |
| Han kanske vill ha en bil som inte krånglar... | |
| mm och det lär inte en Lexus göra... | |
snocrash |
Precis, jag hoppas på något som inte krånglar så otroligt mycket som BMW har tendens att gøra. Møjligt att alla mina problem ær orsakade av ett och samma fel. Men då detta inte dyker upp i BMW's superba datortest, så orkar ingen kolla nærmare (det skulle ju innebæra att dom får tænka lite istællet før att køra något dataprogg). SC430 tror jag ger mest før pengarna nær det gæller komfort och sportighet. En Lotus ær sækert kul att køra en stund, men inte något jag vill pendla till jobbet med :) |
|
Det är inte bilen som det är störst fel på det är verkstaden.... Länk |
|
|
Tro det eller ej, det finns exempel på BMW-verkstäder som inte har bra service. Detta verkar vara en av dem. Om du har möjlighet att ta dig till en annan BMW-verkstad, gör det. Om du får bättre hjälp där så kanske man kan övertala dig att köpa en Z4 3.0 istället för en.... hrm.. Lexus. Ett annat bättre alternativ än Lexus SC430 är ju det som du själv skriver, Porsche Boxster S! Garanterat roligare och samtidigt bra kvalitet. Jens |
|
|
synd att du inte är nöjd med din BMW.... Lexus är ju inte fy skam....vet inte hur det är med SC 430 men en kompis har en lexus..kommer inte helt ihåg vad den heter men tror den bara heter 400 men som sagt var inte helt hundra..han hade tidigare en 740ia-96 men tröttnade på att folk inte kunde hålla tassarna borta från bilen...nu har ju lexusen gått ganska mycket mil men är absolut en av dom skönaste bilarna man kan åka i...det märks att japanerna har gått in för att göra en bra bil för den känns verkligen som ett hantverk...740:in var ju inte tokig men det vet i fanken om man inte åker skönare i jappsen...synd men sant...är väl å andra sidan ingen körkänsla i lexusen...och då menar jag ingen alls... men å andra sidan verkar ju dom nya vara lite sportigare..eller det ser iafl ut så men ska man disskutera sportighet så finns det inget som slår Z4:an...iafl är det vad jag tycker... Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! |
|
-BeeMWe- |
Hehe då ska han köpa sig en 240, bara går och går. Nej allvarligt talat, tråkig bil enligt mig, den Lexusen, men alla tycker juh olika. Inte så mycket status för de pengarna. |
| Status?! Ja är det så viktigt? | |
|
Höhö.. Är oxo trött på krånglet och säljer av öket!! Nu blir det RallyFord för hela pengen!! Två bilar är fler än en.. |
|
Oakman |
Lexus... ähum... jahaja... låter som ett rejält nerköp :/ Synd att du ger upp BMW hur som helst. // Olof (Ja jag känner till sökfunktionen) |
|
Själv har jag aldrig stött på varken många eller allvarliga fel på min gamla harv, jag hade faktiskt aldrig förväntat mig att bilstackarn skulle hålla så bra (inte med min behandling i alla fall) så jag blir lite förvånad när jag hör om folk som har nästan bara haft problem med sina BMW:s. Kan det vara att BMW har (eller i alla fall har haft) en oerhört hög kvalitet med många måndagsexemplar, eller förhåller det sig så att det är dåliga bilar som har fått ett par "lyckoträffar" eller mellanting? :-) |
|
-BeeMWe- |
Xtracrispy: Då kan man lika gärna köpa sig en billig sak, iaf i detta fall då han var ute efter driftsäkerhet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.