AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
847

Premie ökning över 100%

Hej!

Har haft en bra premie tills igår kväll.....från att betala ca:5300 till att få betala 11500:- Tydligen har bilen blivet omklassad till högsta nivån tror att det var 9-44-xxx

bor i en förort till stan
1000mil
plus föräkring=hur bil etc

Ska senare ta kontkt med min kontaktperson på TH men så hög premie höjning kan man väl inte få?Detta är priset för en halvförsäkring då jag har kvar vagnskade garantin på bilen vill inte veta vad en helförsäkring kostar.....
Starre: även jag fick min försäkrings premie igår. Denna var dock lägre än 328an eftersom jag har vagnskada kvar.
Du får gärna bekräfta detta, men jag fick uppfattningen av att vagnskada verkar utgöra nästan 50% av den totala försäkringskostnaden per år. Stämmer detta?

Någon som har stenkoll på detta? Jag fick ett totalpris av försäkringsbolaget inkl vagnskada på nästan det dubbla av vad jag får betala om året nu. Försäkringsbolaget är IF (Bmw insurance)

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

43% är det på min försäkring.

Länk
Anders: tackar, de bekräftade min misstanke. usch, måtte aldrig vagnskade garantin gå ut :)

BMWCS Syd #05392
Starre, om du inte har pröjsat än så är det kanske läge att ringa runt lite om vad andra erbjuder. Orginal brukar vara snäll mot M

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
wendtan:

Om jag vore du skulle jag höra mig för med andra bolag för att se vilka premier de kan erbjuda. Sist jag hörde mig för så var Bmw I nästan dubbelt så dyr som TH.
Z3c 4 ever!:

Har varit i i kontakt min kontakt-person på TH och lyckades få ner premien ganska mkt:), hörde även med Bmws Org F de var ca:3500kr dyrare än TH.

Så det blir till att behålla TH som jag anser vara bäst och billigast för mig/starre.

wendtan:

Slå en signal du med till TH som sagt ca:3500kr biligare än bmws org
Starre: Jag ringde runt till 5 olika bolag för 3 veckor sen i samband med försäljningen av min 328. De fanns ett bolag som var billigare på 330 men de var inte trygg hansa. De är troligtvis modell beroende med.

BMWCS Syd #05392
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
För tre år sedan fick jag premien höjd med över 600%. Även detta av Trygg Hansa...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Jesperado:

Tänk att man aldrig kan få vara värst:))
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Deras "förklaring" var bäst. "Vi höjer din premie från ca 5000:- till över 30000:-/år för att vi kom på att bilen är importerad". Vilket den naturligtvis var redan när jag försäkrade den, vilket jag dessutom upplyste dom om och frågade om det fanns några speciella krav just för att bilen var importerad...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Susab höjde min till 15200 från 8000 så jag ringde runt och fick av Trygg-Hansa 10052 så nu skall jag ställa av bilen i två dagar o sedan byta...

Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Och jag som ligger kvar på mina 5.500:-/helår med samma kriterier som Starre :)))

//Stephan

_____
Länk
5300:-per år helförsäkring 3000:- i självrisk
.import .1500mil/år Folksam/Ok medlem
iof extrem villagepeople N Norrlands inland
Villan + två andra bilar + 6 snöskotrar +
Stuga + husvagn + släp så det var kanske
ett skäl att dom inte har höjt min försäkring
jag fick 15%rabatt pga mångfallden

(Fråga först och du får många svar.)
_______
Länk
mackan325
Aktsam har alltid varit förmånligast för mig, kolla med dem. De ägs förresten av TH vilket de inte gärna berättar, försäkrar standardbilar till väsentligt bättre premie än moderbolaget. Orig. försäkring har de gånger jag kollat kostat 2*aktsams premie.

Ett annat tips, bil stödmedlem i MHF så kan ni teckna deras grupphemförsäkring via salus ansvar för 1200:- / år utan tak på bohagets värde.
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Ang BMW's orginalförsäkring.
När man köper och finansierar en BMW hos BMW handlarna kan man teckna en förmånlig försäkring de första 6 månaderna (tror det kostade 600 kr för sex månader), efter det får man ett ebjudande om förlängning. Gjorde så när jag köpte min 320i -97. Höll på att få en chock när jag fick "erbjudandet" efter 6 mån. Helårspremien för helförsäkring skulle bli 27 000 kr!!! för en 320i.
Ringde runt och hörde om priser och hamnade till slut på 7 000 kr.
Men BMW Orginalförsäkring måste väl ta igen att man är så billiga i början...

/Rickard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.