|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Blir snart tokig. Har en E46 320 i coupe tillverkad 10/1999 tyskimport men jag har ingen klocka!!! på blinkersspaken har jag knappen till färddatorn men det händer inget när jag trycker på den eller håller den inne. I manualen står det att man sätter klockan genom att vrida den högra knappen under varräknaren men hos mig ändras bara mellan Celsius och Farenheit på yttertempen den visas alltid hos mig där klockan ska vara. I manualen står dt att jag ska kolla i manualen till Buiness Cdn för att ställa klockan på den men kollar jag i manualen till Buiness CDn står det att jag ska kolla i manualen till bilen. Frågan är Hur ställer jag klockan på Business CDn? Har jag en färddator som kan visa mer än yttertemp men att knappen på blinkersspaken är paj finns det någon säkring at kolla? Eller har jag någon snikvariant som bara kan visa yttertemp men inget mer? HJÄLP!!!! | |
| Mig veterligen ska du bara vrida på den högra knappen/spaken i instrumenthuset. Se bara till så att du inte råkar trycka på den för då ändras enheten för temperaturen som du varit med om. | |
| Problemet är att jag inte kan byta till klocka med hjälp av kanppen på blinkerspaken. Det verkar vara fel på den. | |
| Blir till att byta den då. | |
|
Enligt min svenska E46 instr-bok till touringen så är färddatorn optionell (har *-markering). /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| JO jag har sett det men i min bil har jag just nu yttertempen. vad jag förstått så är det så att har man knappen på blinkersspaken och yttertemp så har man OBC. Jag kan även gå in i färddatorn i test mode och se alla 20 punkterna Blir att plocka loss spaken och se om ngn tråd är av. Eller finns det folk som inte har färdator men ändå har knappen på blinkersspaken och klocka + yttertemp i displayen? var byter man mellan klocka och yttertemp då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.