AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.905

Sista fikaträffen för säsongen i Umeå, 25/10

Sida 2 av 3
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hejsan grabbar....Är det t.ex.+15 och sommarlika vägförhållanden så behöver man inte ens EFTER den 1/12 ha v-däck på..

Funderar på att köra med 345/35-15 i vinter ;))))

Mvh Janne.
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Janne T: Jag läste detta i tidningen, så för mig passar det perfekt då jag pendlar mycket!!=)

Hmm, vart ska du ha den dimensionen på däck? På vilken bil? Det kommer säkerligen inte att greppa bra i alla fall!=)

Ps. Kommer du på lördag Janne?.Ds
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Stensth>>>Neee....Sådana värsting sommarsulor på vintern är väl liiiite fel ;) Förresten original bak dimension på Lamborghini Countach årsmodell-86 :))
Litet skämt angående vinterlagen och en dimension som i princip skulle kunna gå att köra på även i December..(om nu väglaget tillåter det vill säga ;))

Kommer nog på lördag om inte det blir något annat planerat.

Mvh Janne.
st
2.200
stensth
Janne: Ja just det... De satt på den bilen!

Förstog skämtet!

Nu ska jag ut och sladda=)

Ses på lördag ni som kommer.
tobias: blir det någon bmwturbo denna gång eller blir de golfen?

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
hur många av er som kommer på träffen kör med sommardäck? är bara lite nyfiken..=). själv så kör jag med vinterdäck sen ca 1 v. bakåt =/ vill ju testa med s-däck nu på vintern, men det blir väl senare i vinter...då inte morsan är hemma..mohaha=)

Patrik: man behöver väl inte fara till en verkstad för att byta däck? det gör man ju själv på ca 30-45 minuter...=P
bmw 318: har bara en uppsättning fälg å det är den jag har sommardäcken på nu, vinterdäcken ligger utan fälg. hade jag haft fälg till vinterdävken hade de vari en helt annan sak

snöskoterns dag är ju samma helg som "den sista fikaträffen" vilket gör att man känner sig mer motiverad att söka sig bort från bushen till staden!!!

st
2.200
stensth
Patrick: Jag har sålt golfen så det blir kombin jag kommer i denna gången också. Men kombin är ute på annons, då jag "vill" ha eller rättare sagt "måste" ha en golf igen då den är ganska mycket billigare att dels äga och köra. Tråkigt men sant är det tyvärr!

Jag kör på sommardäck, halt, skoj och farligt!=)
st
2.200
stensth
Jaha alla glada, då ses vi i morgon då! Om inget oförutsett händer dvs.
26,4 timmar kvar... å det blir fotografering av bmw:s i vinter landskap... ;)

/Juhani
En BMWlös stackare...
går de bra om jag kommer med morsans merca men parkerar den lite i skymundan? de skulle bli minusgrader imorgon, vill inte äventyra bilen min i onödan! vinterdäcken ligger fortfarande på hyllan utan fälg :(

st
2.200
stensth
Patrik: Kom i bmw:n, det ska jag göra, jag åker dessutom på 17" sommardäck som är stenhårda så mycket sämre grepp än så går väl knappt att komma med. Förutom slicks då!=)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Juhani...Måste du fota hela tiden ;)

Kommer i min nybesiktigade M535:a men 14' vintersulor på ;))

kl 12.50 besiktigar jag den på Lördag :)

Aldrig orolig...Eller..:)

Mvh Janne.
hehe, mina däck är nästan slicks, men till nästa säsong blir det nog 16" eller 17" originalfälgar med fräscha sulor

sen hade jag tänkt att fara o kolla på lite snöskoters. så då vill man gärna vara på den säkra sidan o inte stoppa upp trafiken så himlars mkt. du har ju kommit i en golf nån gång, mikko kommer ju i en vinkelquattro -årsmod. äldre ;) så varför skulle man inte få komma i en tysk halvbror till BMW?

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Patrik>>>Nu är det bara så att du pallrar dig ned hit till kajen med BMW'n...Så det så ;)

Starta kl 05.00...DÅ hinner du :)

Mvh Janne.
st
2.200
stensth
Janne T: Det blir inte bättre av att jag tar med mig min kamera med så jag kan ta nya kort på din skärm, eller bil menade jag=)

Patrik: Vad är det för v8 audi Mikko har skaffat sig som jag inte vet om?!
Jag stoppar inte upp trafiken bara för att jag kör på sommardäck, de får helt enkelt följa mitt tempo och nöjer dem sig inte med det så får de ju köra om eller stanna. Inte för att jag kör saktare med sommardäck nu utan det går bara bredare än vanligt!=)
Klart att du får komma i en flickbil!=)
vinkelquattro=namn med italenskt klang på saab V4 hehe
bilen jag kommer i är lite utav en hallick-bil, du kommer att förstå varför imorgon då jag berättar hela storyn
btw. jag tar de säkra före de osäkra när de gäller däckval, men jag kommer ju iaf. det är ju intresset som räknas, eller hur?

Janne T: I brist på en bmw på parkeringen så kompenserar jag lite med att ha bilder på bmw's i hårddisken ;) ... men det räcker inte fullt ut... så jag ska skaffa bmw direkt när jag får jobb.

/Juhani
En BMWlös stackare...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

*Janne T* Nu med ännu mer kylning till bromsarna ;)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.