AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.902

Sista fikaträffen för säsongen i Umeå, 25/10

Sida 1 av 3
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Jahapp, som vi pratade lite löst om förra träffen så blir det en sista träff innan vintern kommer hit upp.
Den är planerad till den 25/10, samma tid och plats som förut, dvs kl 14 och under E4 bron.

Citat: "Ihjälkomnas ska ni våras"
fint värre, hoppas bara att jag inte får några förhinder då!!!
Visa användare
150
Mikko Luiro
728i -84 (E23)
Jag tänkte "bygga om" min V4 till en BMW till sista (?) fika träffen för i år! Vad tror ni om det? :-D
mikko: hur då hade du tänkt?

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
Visa användare
150
Mikko Luiro
728i -84 (E23)
Den som kommer dit får se! Fast jag kan ju avslöja redan nu att det förmodligen är dekalrelaterat... :-)
Jasså, så det blir en sista träff innan vintern ändå=). Det ska bli kul men ändå inte, kommer ju inte att ses på ett tag=/
Men men....kommer förhoppningsvis att ha köpt mig en EGEN BMW till våren om allt går som jag vill..hehe=)

/// Tobias
Då kanske jag får skjuts till träffen i en "bmw" då ;)

/Juhani
En BMWlös stackare...
st
2.200
stensth
Jaha, då var man tillbaka i verkligheten efter att ha varit på konferens här ett par dagar... Ses inom en snar framtid!
Är en 320 eller 323 (E30) nåt att äga?! Eller är det bara rappel? Har lite funderingar på att skaffa mig en sån till våren kanske.... Men jag kan ju inte så mycket om dom så.. Nån som vill ge mig lite råd inför köpte till våren??

// Tobias
st
2.200
stensth
BMW 318i power! Jag föreslår att du läser igenom det du hittar genom sökmaskinen här ovan och bildar dig en egen uppfattning..

Men hur mycket pengar är du villig att lägga ut?
För ca 20 000kr så får du ju en hyffsad 325 e30... En av de roligaste maskinerna som tillverkats!
En 320 drar mer bensin än en 325, varför? Vridmomentet, dvs du behöver inte varva lika mycket med en 325 för att t ex för en omkörning! Skulle jag varit du så skulle jag satsat på en 325.
stensth: okej, får väl se vad det blir OCH om morsan är villig att ta försäkringen på den också..hehe=) har nog inte råd själv så...
Tjena!!
Det var ju synd att man missar sista träffen innan vintern, ska till Luleå på kurs. Hoppas ni får trevligt.

See ya!!
0
44
0 - 100
En deffad 318i (e-36 -92a) med små muskler !!
Hehe... ja jag hoppas jag kan komma på den här träffen nu då.. =)... Bilj*veln kanske inte ägger av på vägen dit den här gången.. =).... Cs typ snart då.. *en som smiska upp en volvo igår... 180 & volvon syntes inte mer.. =).. Weeiii.. *på väg mot ume nu strax*.... // Mad...
st
2.200
stensth
Jaha, då börjar det närma sig inför sista träffen innan vintern. Även fast den redan är lite här då jag åkte brett hela vägen till jobbet i morse med sommardäck!
se det SNÖAR se det snöar gu va roligt hurra! :-)

Det var endel bilister som var överraskade av att det snöade ... som om: "vad är detta för något? vitt på marken? har aldrig sett det förut.."

/Juhani
En BMWlös stackare...
min vanliga otur, allt enligt murphys lagar, bestämde mig igårkväll (söndag) för att åka till däck-krängaren 2 mil hemifrån. vaknade nu dagaen efter, SNÖ å jag som skulle till krängarn!!!. dessutom har jag en spekulant på biljävelen min som är vill pröjsa duktigt mkt

st
2.200
stensth
Patrick Nilsson: Snö är inget hinder för att köra en BMW! Jag kör med sommardäck och kommer att göra det fram till 1/12 då det blir lag på att de ska sitta på om vinterväglag råder... Det blir bara roligare att sladda!=)
ttt, toker där då!! de är ju vinterväglag nu!!!

st
2.200
stensth
Ja men det hindrar väl inte från att köra på sommardäck eller?
Visa användare
150
Mikko Luiro
728i -84 (E23)
Jag tror faktiskt att vinterdäck är påbjudna då "vinterväglag råder" vilket väl ingen torde säga emot att det gör i Umeå idag. Fast när har vi brytt oss om lagen förr... :-DD
st
2.200
stensth
Som jag har förstått det så är det lag efter 1/12 på att de ska sitta på! Men jag kan ju ha fel, jag är ju inte bäst! Eller?=)

Men det är bra halt nu med sommardäck, tur man har diff!=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.