|
|
|
|---|---|
|
Då jag funderar på att sälja bilen tänkte jag ta er till hjälp med värdering av min bil. 325i Coupe -92 Svensksåld Orginalutrustning: Granitsilver metallic (färgkod 327) Ljusgrå tygklädsel (0384) Orginal larm med centrallås Nivåsensor och kupésensor El-taklucka AC Farthållare Stora datorn HiFi högtalarsystem Övriga modifieringar / tillbehör: Slitsade bromsskivor Performance Friction belägg Supersprint avgas efter kat. Sänkningssats Bilstein stötdämpare Några bilder: Länk //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- | |
|
Glömde visst... Defa larm med fjärr |
|
|
Hur långt har bilen gått? Defekter? /Simon |
|
|
Glömde mer grejer... ca 24000mil Exteriöra defekter är några repor, samt en liten skada på frontplåten mellan lyset och stötfångaren på höger fram. Bromsarna är renoverade i samband med skivbyten. Såtlomspunna bromsslangar (6st.) Inredningen är hel och fin, och bilen känns fräsch trots de höga milen. Servicebok som nästan är komplett ifylld. Någon tidig ägare hoppade ngn oljeservice. Nya bussningar i bakvagnen. Pioneerstereo med växlare. AC:n tätad och fylld i Augusti. |
|
|
Jag tror 25-30,000 kr....kanske 35-40 med rätt köpare och om allt är jättebra med bilen. Danne |
|
|
Svårt o säga...Till din fördel talar dock att bilen e sv-såld samt att s-bok finns...24000mil på ca 11-12 år ger ju en årlig körsträcka på ca 2000mil vilket låter mycket rimligt,så jag personligen anser inte att den bil gått såååå långt. Jag tror nog att du av rätt köpare kan få upp emot 60-65" med tanke på de förbättringar du gjort samt att AC:n funkar...Dessvärre kommer nog de flesta bjuda ca 50" för din bil då de "jämnställer" den med en likvärdig/lika gammal nyimport som enligt mätaren kanske bara gått 15000mil.En bil med ärliga och välskötta 24000mil(E36) uppvisar inga större ålderstecken... Lite off-topic men min 325iC -94(bilder på den finns under anv. info) bjöd folk som mest ca 78" för o de va för ca 1år sen o då var den M3-stylad helt nylackad o i makalöst skick både in o utvändigt(skinn,sportavgas,ac,23000mil,17"BBS,mm)... |
|
| Daniel75:O i vilken värd lever du???:-) | |
| Värld skulle de stå ju:-( | |
|
Men alltså 60-65 för en 92:a utan vanos och med 24000mil på mätaren Utan skinn och ej nedlackad???? Jag skulle gissa på max 45. Jag köpte min 95:a 325 med skinn, BBS RK2 17" AC, all el m.m import 96, vilket innebär att i princip hela bilens historia finns i Sverige, förra hösten för 75 och sålde den för samma förra veckan. Marknaden för E36 325 är ganska kall, mycket bilar till salu och modellerna innan 93 saknar ju dessutom vanos som ger motorn betydligt skönare karaktär. |
|
| Hubbe325:Jag skrev att av RÄTT köpare kan man nog få 60-65...Men de allra flesta kommer nog bjuda ca 50"...Asså VANOS e ju bara ytterligare en sak som KAN strula om det vill sig riktigt illa....Men 25-30 som Daniel75 skrev för en tillsynes välvårdad o ärlig bil e rejält i underkant...45" kan man väl ta om man tvunget måste sälja den snabbt....annars skulle jag vänta ut rätt köpare o inte släppa den under 55...Betänk att fixa en AC kostar fläsk....nya dämpare e inte gratis heller...o de e ju just dessa sakerna som brukar vara bytesmogna...Så den där bilen för ca 40-45 som förmodligen inte har fungerande AC samt halvrisiga dämpare kommer efter rep.(nya dämpare inkl fjädrar kan man väl få för ca 5-6" skulle ja tippa,sen tillkommer montering,laga AC kan kosta allt mella 1000(påfyllning) upp till 10-12",så säg att de kostar 6-7" då...) att landa på mellan 55-60....Men sen är de ju inte alla som bryr sig om AC funkar eller ej iofs... | |
|
Dawwe: Kom ihåg att det är en 11 år gammal bil som gått just 24000 mil. Vad kostar den ny ? Nu är 325:or av något anledning mer lättsålda än andra men 60k låter väldigt mycket. Se bara på E39 som tappar 65-70% av värdet på 6-7 år. Skulle en E36:a bara göra likadant på 11 år ? Jag värderar den till 15% max av nypris = 300,000 *0,15 = 45k. Den har ju gått en HEL del för att vara svensksåld oxå. Bilar över 20k mil springer inte iväg oavsett skick. Jag vet för jag har lyckats sälja en till bortskänkes-pris som var i kanonskick men över 20k mil ! Danne |
|
| Daniel75: Det är upp till var o en att sälja sin bil till det pris man vill eller ha den kvar!!24" mil är inte så mycket om det är ärliga mil!Har sett många sk "15000" milare som sett betydligt sunkigare o mer slitna ut än bilar med "ärliga" mil...45lax för just DEN bilen som frågan gäller tycker jag vara i underkant.Självklart vill alla köpa en så ny o bra bil till lägsta möjliga pris!Men det gäller ju oxå att som köpare inse värdet av en gammal bil där månnga "förbrukningsartiklar" e bytta såsom dämpare,skivor,fixad AC mm....Visst om dessa grejer INTE hade varit bytta/åtgärdade så hade ja gått ungefär på din linje kring 40-45"...Jag vet att det ÄR svårt att sälja bilar i dagens läge oavsett modell,men frågan var ju hur mycket bilen är värd o inte hur mycket man kan sälja iväg den för snabbt,eller har jag missuppfattat frågeställningen???En bekant fick sin 325iC -94(M3-styling,skinn,ac,17",sportavgas,ny lack, mm)kvaddad o den va e toppskick,lack o allt...Värderades till 80" av f-bolaget,o ja den hade gått en bra bit över 20" mil...Sen att det kanske bara hade gått o SÄLJA den för ca 70max e en annan historia....Värdering och rätt salupris är inte alltid samma summa....Ja värderar tex min M till ca 100,men de skulle knappast gå att sälja den för den summan...Bilder på bilen kommer så småningom när jag väl fått den i det skick rent optiskt som jag anser att en M-modell förtjänar,inga repor eller nåt liknande får finnas,det hör inte hemma där... | |
changco |
Daniel75: Är du på väg att köpa en 325a eller? Det är inte det realistiska priset som styr värderingen, utan vad dom verkligen säljs för. Eftersom det är en så pass stor efterfrågan kan man plocka ut mellan 45-65k för en sådan gammal bil. |
| Tror inte efterfrågan på gamla långmilade 325:or är nog inte lika stor som ni själva tror... 325 E36 är juh kraftigt överrepresenterad på marknaden, finns hur många som helst till salu jämt... Värderingen på max 45" är mkt rimlig, men lyckas någon av er få ut mer än så är det ju bara att gratulera. Man får juh faktiskt en -95 eller -96 328 för runt 60-80" varför då köpa en gammal 325:a? | |
|
Jag skulle betala några kronor extra för en coupé. Får se vad jag lägger på... //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
"Lägger mig på..." skulle jag skriva. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
| EN 328 för 60", Ja tack!!!! | |
|
Jag gav 75" för min 328 touring-95 för ca 2år sen... iofs helt orignal utan styling, men det så det borde nog inte vara omöjligt att få en samma pris eller billigare idag... Skitsvårt att sitta på POWER forum och bedömma pris på 11-12år gamla bilar när man inte sett & hört & kännt på bilarna IRL, bruksskick - fint skick - nyskick - toppskick - samlarbil osv. är ett brett & vitt begrepp... har kikat runt på E46:or nyligen som skulle vara i toppskick enligt säljare och när jag har sett dom tycker jag att dom är färdiga för omlackering i stället, tror därför det lätt kan bli såna här diskutioner... Och helt klart ligger ju coupén högre i värde än sedanen... Sneglade på bilderna på din bil Lowrider, såg ut att vara i mkt fint skick... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.