AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.833

Hjälp! Drag klarade inte regbes idag!

Sida 2 av 2
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det hänger på om bilen är helfordonsgodkänd eller inte. Är den inte det klarar det sig med en nationell provnorm.

Det är väldigt ovanligt med kopplingar som inte klarar kraven och provningsnormerna, det förekommer i stort sett bara på importerade fordon...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

ormen
Tack! Men jag får inga konkreta svar på frågorna här, sorry.. Jag måste ändå stå på mig o försöka upplysa besiktnigsmannen om att draget inte är ihopsnickrat av "Åke" från Bräknehoby...

Men nu stänger vi butiken här, det löser sig ändå...
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag svarar gärna konkret, men då får du beskriva hur du vill att svaret ska se ut för att få ett svar som passar dig!

Är draganordningen provad enligt EG94/20 måste du kunna styrka detta, annars får draganordningen inte monteras på bilen!

"Besiktningsmannen" struntar fullständigt i om draget är hemmabyggt eller byggt av världens största tillverkare av kulkopplingar, det måste ändå vara provat enligt EG94/20 och detta måste kunna styrkas!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

ormen
Ha ha! Det löste sig! Efter mycket om o men... med Tüv-Hessen pappret kunde jag bevisa att den var provad enligt §22a StVZO som i sin tur är 94/20/EG normen:s nationella motsvarighet. Så det var bara att stå på sig o upplysa honom lite, men han var jäkligt snäll snubbe o lite trött på mig också... så stå på er! Men visst, jag kommer aldrig mer att importera bil utan EG norm... på eftermonterade delar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.