|
|
|
|---|---|
| Jag körde en på en svensk fin landsväg förra vecka när jag helt plötsligt körde på en gatstensliknande sten. Min 19" fälg plus däck knäcktes och skiten är bara att kasta =(. Jag kontaktade vägverket idag. Och dom är inte villiga att ge mig en spänn för det som hänt. Kan det verkligen gå tills så här?? Jag funderar på att dra skiten rättsligt. Men jag tror tyvärr utsikterna är dåliga. Ska det verkligen vara så här ? Eller ska jag kontakta mitt gatukontor i min kommun? Någon som har förslag? Tycker allt är mycket dåligt skött med tanke på alla de fina skattepengar vägverket får in varje år. Man kan ju tycka att dom borde ha någon form av försäkring.... | |
|
kontakta gatukontoret, det är ju värt ett försök.. en 19 tums fälg plus däck är ju lätt ett 5-siffrigt belopp.. //Svebba BMW Z Power |
|
|
Ajaj, jäkla otur :/ En kompis spräckte oljetråget på sin Alfa GTV 3.0 V6 '01 när han körde ner i en liten grop som inte var utmärkt på vägen. Minns tyvärr inte huruvida han fick ersättning eller ej. ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
|
Ja det är inte roligt. Min pappa knäckte tre fälgar fär några år sedan! Om det berodde på vägarna eller bristande kvalité vet bara gudarna. //Thorssa |
|
|
Om du vägras prövning av myndigheterna såsom VV och gatukontoret så finns det alltid EU domstolen. Vore skönt att få ett prejudikat. I dagens läge säger lagen att man betalar vägskatt till vägunderhåll. Men politiker tar ju pengar från denna pott och betalar annat med. Det låter som att EU domstolen kan ge dem en smäll på fingrarna. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Eftersom politikerna tar pengar från vägskattens pott och använder till annat så uppstår POTT-hål! Förlåt, kunde inte hålla mig... :-) | |
| Även om du skulle vinna en tvist mot VV så ersätter de endast din självrisk... Vet av egen erfarenhet, överkörd och manglad av vv´s jurister... | |
betriebsanleitung1 |
Ok om de ersätter en skada orsakad av ett hål i vägen.Men om det ligger en sten på vägen är det ju inte VV s fel.Tur man har ballongdäck. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.