|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW med orginalfront (E36 -94). Är lite sugen på att montera en läpp på den. Ev denna läpp Länk Länk Kommer jag få problem med ex farthinder osv??? MVH Jimmy | |
|
Hej! Nej tror inte det. Var kan man köpa den? MvH Johan |
|
changco |
Länk antar jag att den finns :) |
| Ta bort "images/products/rie36cupsp_stor.jpg" från länken ovan så tror jag du kommer till ett ställe som säljer dessa läppar... ;) | |
|
är din bil sänkt nåt då?? min bil Länk |
|
| jimmy: Fortauskanter på parkeringsplasser bør du være obs på. Med min orginale E46 323 Ci parkerte jeg foran en slik høy kant (brostein). Trodde jeg stoppet -foran- kanten, men da jeg kom ut så jeg at støtfangeren kun var et par cm over kanten. Det ville vært upraktisk med en leppe der. | |
|
doggy: Det var en kul E30. (Den ville definitivt vært smadret i den kanten jeg snakket om ovenfor!) -Det finnes en del dårlige konstruksjoner rundt om kring. ;( |
|
|
Tja. Ifrån marken och upp till nedre fronten är det ca 18cm. Skulle tippa på att läppen är ca 10cm hög, det skulle alltså bli ca 8cm spelrum mellan asfalten och läppen. Hmmmm..... känns som om jag kommer att lämna läppen på första bästa farthinder.. MVH jimmy |
|
| Overhenget på bilen fram er jo ikke 3 meter. På et vanlig fartshinder så treffer vel ikke leppen toppen av fartshinderet (som er x antall cm høgt), men bilen ruller oppover fartshinderet og løfter leppen over. Eller? | |
| Det är nog ingen fara. E36:or har som sagt kort överhäng fram så set krävs stora vinklar innan spoliern släpar i marken. Kör en Alfa Spider med en markfrigång under bilen på cirka 8 cm och det går fint. Väldigt sällan den skrapar i marken. | |
|
Jag har ca: 8-9 cm till marken, har inte haft problem med farthinder eller liknande..självklart måste jag ta de lugnt vid utfarter från parkeringen hemma, liten trotoarkant och farthindrena som sitter här o var..men aldrig vart nå större problem, enda gången jag slagit i ngt va när jag körde på landsväg när de låg en lerklump ca: 10 cm hög på marken..tur va som va de ren lera som klövs itu utan att skada spoilern.. Min Ängel: Länk |
|
|
Min är skänkt 60mm fram med M3 spoiler och det tar aldrig i men då är det ju bara en M3 front. MVH.Jörgen second place is the first looser!!! |
|
|
DOm bilen är måttligt sänkr eller inte alls är det nog inga problem att komma över fartgupp. Bara man tar det lugnt. Trottoarkanterna är nog värre som vissa säger. //Thorssa |
|
|
Tja. Själv har jag en Rieger GTS front på min o så ar den sänkt. Jag har ca: 6-7 cm markfrigång. Jag personligen börjar tröttna för jag måste köra på ettans växel över farthinderna o då går det inte fort. Min tar i var o varannan dag. Måste backa upp bilen på parkeringen ändå skrapar det som f-n. |
|
|
lägger man en 33cl cola burk på sidan så kommer den precis under på min. skulle gissa på 6-7 cm markfrigång, funkar fint för mig, man måste iofs tänka sig lite för... ps. Det var jag som plogade E4an mellan u-sala och arn förra julafton ;-) |
|
| Ikke meningen å undervurdere dere asså, men kom ihåg at om man kjører fort over et fartshinder, så trykkes demperene sammen og bilen blir lavere foran (noen cm?). | |
rallyante |
Hade en liknande läpp på min M3 & det var inga större problem. Det hände väl att det skrapade i lite ibland, men dom tål ganka mycket dom där läpparna. Så köp läppen, det blir ett garanterat "facelift" för bilen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.