AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.302

Fylla AC i GBG?

Mo
141
Molund
E-36 325i Sedan Edition
Aloo

finns det ngn i gbg trakten som kan fylla på min ac med R12?
eller ngn som vet nån som är billig på sådana jobb?

Beast no.7
pe
28
peterw
328i -98(e46)
R12 = Hårdvaluta i dagens läge.
Kolla med olika kylfirmor om de skulle kunna tänka sig att utföra detta. Annars finns det en liten verkstad som jag av en slump hittade när jag var ute och åkte. Fick ett väldigt bra bemötande.
De heter "Bayrische Bilservice". Liten och "personlig" verkstad, väldigt rent och snyggt där inne.

Får du inte tag i R12 får du höra av dig. Jag skaffade 4kg för några år sedan för att ha för eget bruk, men jag har inte utrustning för att fylla.

Kan bara nämna att R12 är svinigt dyrt.
Tänk på att konvertera över till R134a.

Är din AC helt "död" eller snurrar kompressorn?
Är den helt död kan du ha en läcka som behöver åtgärdas, och då är det lika bra att fylla R134a.
Det går att "toppa upp" systemet med R134a utan att det går åt skogen. Billigaste sättet om det fortfarande står under tryck.

Mo
141
Molund
E-36 325i Sedan Edition
Aloo

Kompressorn startar så jag tror nog att man bara behöver "toppfylla" lite. Vet du ngn som kan göra det typ utan kvitto?

pe
28
peterw
328i -98(e46)
Ingen så här direkt. Det är svårt det där med AC fyllning. Det bästa är att kolla med olika kylfirmor (mindre sådana) om de kan göra det för en rimlig summa.

DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Hur låter det om kompressorn går igång? Försöker komma på om min AC behöver fyllas eller om den är död ;)

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Alla firmor som sysslar med kyla är ackrediterade av SWEDAC, detta innebär att de måste redovisa all användning av kylmedier och dessutom kan bli kontrollerade när som helst!

R12 är totalförbjudet!

Konvertera till R134a istället...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.