|
|
|
|---|---|
|
Varför sätter man helst två aggregat på en v-motor istället för ett det blir ju hälften så mycket jobb och "halva" priset med ett? är det bara för att det går fortare att varva upp två små aggregat? | |
| Det kan ju också var det att det blir väldigt krånglig och lång rör dragning med en turbo på en v-mototr | |
|
targa. Bra svar,snacka om det skulle bli mycket jobb tror inte motorn skulle gå så bra heller med bara ett agg... hjorten |
|
Dahlberg |
BDH: Hur går det med 2002:an? Om du undrar vem så frågar så var det jag som tillbringade "några" timmar i ert garage och pysslade med R6-motorn i bromsbänken! Har du fått igång den med insprutningen? |
|
Nej jag hoppar över insprutningen och satsar på mc förgasare, toj säger dom är bäst, jag tror att det bara blir rackel med sprutet iaf. Hörde att du skulle konvertera din 320 ligger det någon sanning i det? |
|
Dahlberg |
BDH: Jag har då planer på att konvertera den med turbo. Är ute efter en M20B25-motor som sitter i 325:an. Vet du någon till salu? |
|
Trevligt!! Nej tyvärr jag vet ej av någon, men det kan nog någon annan här på forumet hjälpa dig med. |
|
|
Men jag tror att typhoonen har enkel turbo och v motor och den går ju inte så dåligt! |
|
| Typhoonen går nog inte dåligt men det är säkert en interssant rör dragning till turbon. | |
|
På www.rackeltrim.se så finns det en bild på ett sådant rör. |
|
| en v-motor kan mycket väl klara sig med en turbo se bara på scanias v8or viss modd behövs ju då men, jag skulle köra med dubbla just för mindre agg kortar spool up tid och det blir som en vanlig turbo till en rak 4a med andra ord lite lättare. men man får inte glömma att uppgradera oljepumpen man vill ju inte att ens bil ska bli kallad svempas liknande bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.