|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hulrumsbeskyttelse hjälper altid, men man skal väre opmärksom på at dom fixer hullerne hvor dom borar og sprøjter ind beskyttelsen. Länk |
|
|
Joki, samma problem hade jag på min E39 - 97. Fick två framdörrar samt baklucka (över+under) på garantin. Men vad gör man för att förhindra att det kommer tillbaka ? Nu har jag sålt bilen.....till ett fyndpris...men om man klipper till med en ny E39 så vill man veta vad det beror på och vad man skall göra åt det ? Danne |
|
|
Har milen på bilen någon betydelse för att rostskyddsgaranti inte ska gälla. Har en -98 E39 Touring som gått 20000mil som börjar synas lite rost på just det ställe som dom flesta nämner i underkant på bakluckan,bilen är en import med full service bok och kollade mil. Har jag någon chans att få en backlucka på garantin? |
|
|
Nilsson: Du har alla förutsättningar för att få en ny bagage. Åk in och visa upp, de brukar vara väldigt bra sålänge bilen inte är äldre än 6 år. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
wendetan:Tack, ska fara och vissa upp den så fort som möjligt,eller ska man ta kontakt med BMW Sverige först och höra vad dom säger? |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Att det ska vara så svårt att få en baklucka rostfri, volvo har ju nu gått från Stål->alu->plast i bakluckan. Så den lär ju inte rosta.. |
|
Om du skickar bilder direkt til BMW Sverige kunne jeg inte se det skulle väre et problem, men dom fleste besöker deres lokale BMW värkstad och får dom til at skicka bilder och ansökning til BMW Sverige tror jeg. Länk |
|
| Okej provar men lokala återförsäljaren först,men får väl gå vidare till BMW Sverige om dom inte skulle acceptera den där. | |
|
Nilsson: De din återförsäljare gör är att fotograferar din skada och gör sedan en förfrågan till bmw sverige. Du behöver inte kontakta dem själv, och du ska inte stöta på något problem alls. Hävdar dom att importbilar inte har rostskyddsgaranti så åk till en annan återförsäljare, de är samma förutsättningar för import som svensksåld. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Magmo / Wndtan: Vet ni om 6 årig rostskyddsgaranti gäller oberoende var bilen hämtats ut. Dvs min 528.a är en import från Tyskland och alltså uttagen där. Den är supervälaktad på alla sätt, men vad hjälper det när rosten kommer smygande där man minst förväntar sig = brist från fabrik ! Undrar om BMW Sverige nekar med motiveringen " Tyvärr - importbil!" ( Fast även de svensksålda är ju de facto importerade...) |
|
|
Min er importerat och dom kollade ikke engang servicebok eller nogot. Länk |
|
|
Viggen: Jag skrev ovan: Hävdar dom att importbilar inte har rostskyddsgaranti så åk till en annan återförsäljare, de är samma förutsättningar för import som svensksåld Dvs Importbilar har exakt samma rostskyddsgaranti som svensksålda bilar. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Var och vissade upp bilen idag på Lindholms bil i Umeå,inga problem =) Han tog kort på rosten på backluckan och skulle skicka bilderna så fort som möjligt till Bmw,ingen service bok behövde jag vissa upp som man hört att vissa andra har måsta göra. Hoppas nu bara Bmw godkänner,men han på Lindholms trodde inte det skulle vara några problem |
|
| Pappsen fick ordentligt med rost runt låset på bakluckan på sin E39 98, 4 mån efter garantin löpt ut =/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.