|
|
|
|---|---|
-BeeMWe- |
Öppnade luftskruven/expkärlet Full värme i kupén motorn på gav gas mellan tomgång och 3000 varv tills det kom en stark och jämns stråle vatten ur luftskruvshålet vid 3000 varv. Fyllde på vatten i den takt det försvann. Låter som jag gjort rätt? |
|
jo det låter rätt.. när jag luftar gör jag på ett annat sätt (som funkar klockrent!) låter bilen stå så att vattnet svalnar...jag varken startar bilen eller sätter på värmen i kupen.. jag skruvar av luftningsskruven och locket till exp.kärlet...häller i vatten/glykol blandning tills det rinner bara vatten ur luftningshålet, fortsätter att hälla ett par minuter så att all luft säkert är borta....fortsätter att hälla medans jag skruvar fast luftskruven så att ingen luft kommer in där...sätter på locket till exp. kärlet och sen är det klart! gjorde detta senast igår och nivån är samma som efter luftningen igår! är det jag som har tur? läser ju många trådar där alla skriver att dom har problem med att lufta, bilen skall lutas uppåt och man skall gasa och ha värme på....jag gör som jag skrev ovan och det funkar klockrent...! BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.