AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
618

luktar bensin

mankan_n
Tjena! har just köppt en 320-92 Nu till mitt problem
när jag startar bilen på morronen så luktar det bensin i hella bilen.

mankan
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Förmodligen någon bränsleslang som läcker runt insprutningen. Hade lika på min 318 och då var det en slangklamma som behövde efterdras.
/Mats
La
67
Lalle
E34 525IX -92
Instämmer med föregående talare, ett tips från läktaren är att det är slangen som går "över motorn" men under insuget, tror det blir sista stumpen med gummislang innan spridarna. Och som man säger, gummi är en råvara!
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Vi är rörande överens! Set var den slangen som behövde efterdras för mig. Förmodligen är det byte som behövs, men den sitter förbannat trångt till! Kanske att ajg kommer åt den om jag tar bort den cylinderformade saken mot torpedväggen. (tomgångsmotorn? eller?)
/Mats
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Samma på min 318... Sista slangen innan insprutningen satt helt lös. Jag hade dock inte märkt något innan jag av en slump råkade se att det droppade därifrån.
al
86
alfons
320 cab -93.
Jag har samma problem på min 318i -92. Luktar soppa vid 7 av 10 starter och kollar jag med ficklampa ser jag att rören som går upp in under insuget har blivit varit fuktiga.

Frågan: Vad måste man plocka loss för att komma åt att byta slangarna (lika bra att byta slangarna när man ändå är där och petar)?

Måste insuget väck? Isf bara överdel eller både över och underdel?

Tacksam för info/hjälp! Haynes-boken säger ingenting om dessa slangar och jag vet inte riktigt hur trångt det är under insuget när man väl börjar trassla ner händerna, har inte haft BMW så länge.

Sen en sak till: Är det någon som vet vilken dimension dessa bränsleslanger ska vara??? (inner- och ytterdiameter) Måste köpa på mig en halvmeter så att jag kan fixa bilen snarast möjligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.