|
|
|
|---|---|
|
Hur ser det ut på BMW fronten nästa år för trimmarna ute i garagen och vilka motorer är/blir populära för den stora "massan" att trimma? En motorbyggare kommer eventuellt att kunna erbjuda stöddiga stakar av känt märke till några av bmw's motorer för en bit under 2000kr/st men det är lite oklart vilka typer man ska satsa på. Slicka på fingret o känn efter nu. I år har väl M20 varit i majoritet och sen kommer väl S38 och M50 tätt efter. /Per | |
|
Jag ska nog knoga vidare på min m20. Få nu höra va ni andra kommer att bygga på!!! Blanka däck AB Länk |
|
|
M42 regerar, en kapad m50... fyra burkar ska de va (det här får man säkert inte skit för)... Nej, men jag är väl rätt så ensam om att bygga m42. Jag har en kompis som har en m10 med s14 topp på G som blir ruskigt extrem, törs inte tänka på vad bänken kommer att visa... M20 kommer nog dock att vara det som byggs mest på än, följt av m50 om man ser till vad som står på många internet sidor. |
|
|
Jag tror att det kommer bli mycket m50 och s50 turbosar tills nästa säsong. Jag håller själv på med en och vet om en hel del projekt som ska startas eller har starta. Så den kan nog vara nått. Stefan_J BMW 325ix -87 |
|
|
Hamnar byggena på en sån niva att man behöver investera i bättre stakar då? /Per |
|
|
Efter att ha läst så verkar det bli mer och mer m50 motorer som "masseras". Håller själv på förfullt, dock så blir det orginal så långt jag kan komma.. :-) men nästa år kanske! |
|
|
Finns en liten möjlighet att det blir m20 323 tic. Men först ska jag få megasqirt att fungera. "Jevlar" Hur går det med MS beställningen?? |
|
|
nån vecka till så har nog allt kommit /Per |
|
|
M50 utan tvekan. Man ser att motorn är otroligt potent BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion |
|
|
Jag fortsätter nog att uppgradera M20:n mer. www.tvrt.tk |
|
|
oxå inne på att modde min 24 v motor. vet ej med vad.. Mvh/ Daniel Länk |
|
|
M50 här med, snart färdig för provstart, till att börja med. |
|
|
Jag bygger också M50(B25)!! Blir dock inga nya kolvar eller stakar förens nästa vinter! Man kan ju tyvärr inte ta allt på engång.. BmW äR aLltid BmW!!!! |
|
|
fortsätter på min m20 motor den behöver uppdateras Länk |
|
|
Kompressormatade V8:or är en stor trend, till våren kommer antalet att ha ökat med flera 100%, att förse minimotorer mer avgassnurra kommer att vara en utdöende trend=))) Länk |
|
|
M S14 S50 S52 S38B36-B38 M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.