AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
917

Försäkring på M3 CSL -04

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Jag gjorde en prisförfrågan på hel och halvförsäkring på en M3 CSL -04. Det förvånar mig att det inte blev fruktansvärt dyrt.
Jag är 26 och tog körkortet 96. Pris på helförsäkring på den bilen helår kostar mig 1213 kr i månaden men eftersom man inte behöver ha helförsäkring på en splitterny bil då man har vagnskadegaranti i 3 år så kan man använda sig av halvförsäkring. Halvförsäkringen kostar mig 779 kr i månaden och det är väldigt billigt anser jag.

Att försäkra en M3 från 94 kostar mig 1576 kr i månaden för helförsäkring helår. Det blir moment 22 eftersom jag har råd att köpa en äldre m3 men ej att försäkra, men jag har inte råd att köpa en -04 M3csl men har råd att försäkra den.

Varför är det så mycket dyrare att försäkra en gammal M3 ?

///Daniel

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Därför att unga och vårdslösa ungdomar har råd att köpa en gammal M3:a, därför höjs även sannolikheten att du kvaddar den.

Länk Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Ja det är tråkigt att många ungdomar ska köra som vettvillingar och orsaka högre premie för alla bilägare.
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
"Det blir moment 22 eftersom jag har råd att köpa en äldre m3 men ej att försäkra, men jag har inte råd att köpa en -04 M3csl men har råd att försäkra den"

Du har samma problem som jag ;)

Helt rätt som Anders S. säger. Det er utbudet och antall skador blandt yngre förare som höger försäkringen på en gammal M3:a.

Jag tror jag ville satsad på en E46 330CI. Dock ingen M3:a, men inte helt borta. Ser ut att det lutar åt det hållet för min del.. Men, det dröjer väl ett år tippar jag
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
jag vi dödliga som inte vill betala sjuka premier varje månad få nöja oss med 328 eller om man har råd med nua 330.. Gått och funderat löänge och väl på en M5 touring.. men det blir bra dyrt och så vet jag inte om jag vill använda den året runt! Känns ju fel att slita hårt på den sån pärla.. entusiast reggga den kan jag inte heller då jag inte har garage (än)... Jobbig situation tyvärr!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

theprophet,

Eller en Z3M-coupe, det skiljer bara 2´ mot min nuvarande bil. Det är inte så blodigt med tanke på att det är 128 pållar fler! :)

Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Anders S. Sant.. men då måste man lägga till ca 100k till på inköpet.. och det är lite väl mkt i en månadskostnad just nu det tyvärr... Men annars så hade man ju ägt en Z3M direkt.. för det måste vara en Rackarns rolig och fin bil!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.