|
|
|
|---|---|
|
måste bara kolla hur man vet om man har 4-eller 5-stegad automatlåda. på min låda har jag iaf 1,2,3,D att välja på, alltså det borde va en 4-stegad låda. men har testat att växla den manuellt för att kolla ordentligt. startar på 1:an, lägger i 2:an å den växlar upp, lägger i 3:an å den växlar upp, lägger i D å den växlar upp, gasar lite till å sen växlar den upp igen. detta får jag till 5 växlar, kan nån förklara! är den sista nån slags ö-växel eller vad? | |
|
Det som du tycker är 5:an, är när lådan släpper moment omvandlarn och går in i "lockup"....om du trycker på "sport" så ska du känna att den kopplar bort "lockup:en".... Peo |
|
|
Finns väl inte någon sådan knapp på 88-89or eller är den borttagen på min -88? Rotax Power Rules |
|
|
ok...på så vis, hade på känn att det var nåt i den stilen. sportknappen får man leta länge efter...fanns väl inte på de här gamla 4-stegade lådorna? |
|
|
du har rätt om det jonaz, rev bort ädelplasten jag hade runtom växelväljaren på min 520ia-89 för att jag TRODDE att jag hade låda med "sportläge" men fel "ram" och ädelplast. hittade inte en svagaste antydning till en sportknapp. så visst fanns de inget sportläge inte "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
en 4-stegs låda har som du säger 1,2,3,D. och en 5 stegs låda har 2,3,4,D! Som du säger så har du 5 växlar den högsta är lockup som Pesk nämner! På 5-stegs lådan har du 6 växlar och likadant här är 6:an en lockup! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.