|
|
|
|---|---|
|
Ni som har monterat en tratt samt dubbelkonat filter i helljuset på E28'an hur har ni löst problemet med vatten/insekter/allehanda skit som slipper in? Jag kör med finmaskigt galler framför det dubbelkonade filtret men trots detta så slipper i princip allt utom måsar in... Någon som har en riktigt smart lösning på lut? Mvh ///Jonas | |
|
En damstrumpa.... du vet strumpebyxor! Borde funka. 12 tums ratt e MANLIGT :) |
|
|
Kör utan luftfilter vet ja... Det låter fan så mycket häftigare då... =P //Cosmos Vadå Väghållning?? |
|
| en bil som du ägt o kört utan filter skulle jag då aldig vilja ha!!!!! | |
|
Njaa, nu var det juh inte ljudet det var frågan om... Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
|
Har alltid kört med original luftburk med filter i, skulle aldrig falla mig in att köra utan filter... //Cosmos Vadå Väghållning?? |
|
|
Ticco eller Pelle Persson eller någon annan som kör med tratt, hur har ni löst problemet? Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
|
Jag har inga problem, grovmaskat nät i tratten. Men mitt filter sitter ganska långt ner. Länk //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco: Ok, såsom du har konstruerat så drar det knappast in skit. Jäkligt snygg installation! Jag har filtret(dubbelkonat) monterat strax bakom tratten (m.a.o i grillen) för mesta möjliga intag av kalluft och damm... Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
|
Jag har gjort ett gål i plåten som sitter under filtret oxå. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Hål, ska det stå ;) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Oki. Kalluftflödet borde sannerligen räcka till då! =) Tror jag ska fixa problemet med att göra ett "filter" till mellan gallret.(kör med dubbelgaller) Kanske kan man använda sig av något tyg eller en damstrumpa... Borde funka! Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
| Ett finmaskit när är nog den bästa lösningen.....själv annvände jag std luftburk...pga den låga trimningsgraden jag hade på min maskin så såg jag inte någon anledning till att ändra på luftburken/luftfilter, då orginal är så pass bra. (pratar då om std m30 insuget) Då är det bättre att lägga krutet på att bygga bort det stora problemet på insugs sidan...den dåligt konstruerade klaffmätaren som effektivt stryper på insugs sidan. | |
oktanoholic |
jag kör med ett damstrumpeliknande material! fungerar väldigt bra! finns på dahlhelms racing om jag itne misstar mig. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.