|
|
|
|---|---|
sebbe_bmw |
Hej Har en Webasto värmare i min 528.. Sitter det två batterier i bilen då, i så fall vart??? Annars finns det väl risk att den drar ur "bilens" batteri Får 540n snart , går det att flytta över värmaren till den??? Tack Sebbe |
sebbe_bmw |
Kom igen |
anderz |
Batteriet ska sitta i bagaget, bakom vänster sidoklädsel, det gör det på E34:an i allafall |
|
På E34:an sitter det mycket riktigt två batterier men jag tror inte det är mer än ett på E39. Överflytt av Webaston är nog möjlig,däremot blir det problem om du har styrningen via radiopanelen.Webastobilar har en speciell klimapanel med inbyggd styrenhet för Webaston.Men med en separat manöverpanel(Webastos egen) kan det nog gå att lösa. Tråkigt bara för din gamla bil att bli rånad på värmarn! OO=00=OO |
|
|
Sebbe E39 har bara ett batteri. Webastovärmaren( både fabriksmonterad kupe eller eftermonterad motor+kupe) har inbyggd nivåvakt mot låg strömnivå. Dvs är batteriet svagt så startar den inte värmaren. HAr provat det i praktiken på min E39 där jag har en eftermonterad. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
sebbe_bmw |
Tack tack Här vet man ju att man alltid får hjälp.!!!! Tror jag skall behålla 528an när jag får 540n men får se.... Jag har också en eftermonterad så jag får ringa någon som kan flytta över den då.. Tack Sebbe |
|
Jag mailar dig... Mvh Asken Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.