|
|
|
|---|---|
|
Köpte i våras en bil utan s-bok. Den var dock precis som jag ville ha den, med rätt utr. individual.pkt med en mkt speciel lack. m.m Kollade med tyska dator ang garantiservicear m.m och testade bilen hos BMW-verkst. Allt ok. Behövde dock sälja bilen nu p.g.a ekonomiska problem nu och det har inte vart det lättaste !!! Efter två månader och ett 20-tal annonser i div. tidningar och på internet, samt på privatmotormarknader där de flesta bilar bara rullar iväg... Utan resultat. Nu har jag dock lyckats byta in den på ett ställe som betalade 5000:- mindre än vad jag annonserat för, så jag är iochförsig nöjd. Men jag varnar alla ändå för att köpa bil utan servicebok. /FN | |
|
Hej. Precis det jag skrivit tidigare. Man kan köpa en bil utan bok, OM man tänkt behålal bilen länge. Annars så förlorar man för mkt pengar på det. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
och sen kan man säga. VARNING FÖR BIL MED SERVICEBOK Jag har ingen servicebok till min bil, inget större problem eftersom jag inte tänker sälja den om ingen vill ge mig ett bud jag inte kan motstå. :-) Min servicebok till min svensksålda bil är stulen. Någonstans kommer en spekulant på en liknande bil att presenteras en servicebok som säkert ser jättefin ut. Problemet är att den gäller inte den bilen. Sen är det bara blaj när det gäller äldre bilar, på vilket sätt är BMW-verkstaden bättre på att byta olja än vad jag är själv. Att köpa en äldre bil är alltid en chansning. När man försöker få ett begrepp om bilens skick där en välfylld servicebok inte är någon garanti vare sig den är äkta eller falsk. Titta, lyssna, provkör tillsammas med bilkunnig bekant (även om man kan själv är 4 ögon bättre än 2). M-testa eventuellt om möjligt. /göran, gubbe/ |
|
bmwluver |
Besöker man en BMW-verkstad o uppger reg.numret, kan de väl se hur/när/om bilen servats! |
|
Servicebok är övervärderat, det är väl ändå skicket som gäller... Nilsson: jag håller med dig helt, det är öken att sälja en bil utan servicebok, men värderingen av servicebok som det ultimata beviset för att en bil är välskött är helt korkat... En bil med äkta eller falsk servicebok värderas mycket hägre än en bil i bra skick... är det vettigt..?? Själv försöker jag just nu sälja en 525:a _med_ servicebok och med ärliga mil, men den har gått 26' och det är klart svårt (önskar nästan att någon hade backat mätaren någon gång), bilen är i kanonskick och alla papper är klara, men det hjälper inte... Som jag ser det (som f.d. bil och fartygsmek) så kan jag inte begripa att folk värderar papper högre än ett fordons skick... bryr de sig inte om vad de får...?? |
|
BeeMWe playboy |
Skicka lite info/bilder om 525an till carl.adam.andersen@home.se Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Möjligen en E34 525-535(ej röd/vit) i bra skick med lite lulllull. S-bok. Gärna nära Uppsala/Sthlm. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.