|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
M528::: jag är på samma ställe som dig har lämnat pumpen till en elektriker som skall mäta upp den. vad går en ny pump på. |
|
|
En ny ska ligga på ca 3 lappar.Rätt saftigt tycker jag 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
|
mekonomen plåt tank ca 2600 plast tank ca 2400 har jag för mig får leta upp en bra på skroten. www.bildelsbasen.se |
|
|
En beggad är av mera "rysk" kvalitet, dvs, större och går inte sönder, robust alltså. Pumpar säkert mera soppa också. Jag blir inte klok heller på om man har en eller två pumpar. Jag bytte min som jag hittade framför tanken under höger bakre bärarm. Har hört att på de bilar som det finns två på så går bilen om den ena lägger av men mycket sämre, orkar inte upp i varv typ... Vet inte vilken som är huvudpump... |
|
| den jag köpte är en beggad från skroten för 500:- | |
|
Så vitt jag vet är det pumpen som sitter i tanken på e32 och e34 och liknande som "brukar gå sönder". Den andra under bilen brukar man inte byta. En begagnad pump hade jag ej köpt, den kan ju ge upp när som helst. Köp en ny eller jaga på bildelsimporten eller liknande, tror att man kan köpa bara själva pumpmotorn lös där istället för hela pumpen inklusive tankarmatur. Vet man bara Bosch-numret på pumpmotorn borde man kunna skaffa bara själva motorn hyfsat billigt. En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
| min pump var ok . slänger i den efter matan ,, tänkte på en annan grej Luftmassa mätaren eller vad den heter .. den kan vara kass eller borde inte bilen hosta eller nåt ???? | |
|
Bytte pump idag,men utan resultat :( Skulle kolla upp bränslepumpsreläet men hittar inte vilken det är.Står inte i boken heller och inte på plastlocket som täcker säkringarna. Någon som har någon aning om vilken det är??Möjligtvis en bild på vart den sitter?? 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
|
måste ha reda på samma sak.. slängde i den gammla pumpen och den gick i gång med en gång och bygde upp ett tryck . bilen startade gick inte på alla cylindrar stängde av bilen men när jag skulle starta igen gick inte pumpen.. så är det relät som är kass eller pumpen |
|
|
Fick igång min idag.Efter att ha bytt pump utan resultat.Batteriet var dött,kopplade dit startkablar och lät den stå ett tag.Fanns en liten box innan säkringsboxen.Slog till lite på dem reläna och den stora boxen på högersida om man sitter i bilen och kollar.Efter liten stund stående med startkablar så gick bilen igång.Värkar som om det bara var ett glapp eller nåt. HAr nu en pump liggandes till ingen nytta.Men bilen är juh igång :) 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
|
Hej Har kompis som har en 520i-89 som hade liknande tendeser, felet på hans bil var styrboxen till insprutningen. M.V.H Kalle |
|
|
Hej Har kompis som har en 520i-89 som hade liknande tendeser, felet på hans bil var styrboxen till insprutningen. M.V.H Kalle |
|
| Hade samma strul på min 540-93 men då kom det upp "getriebe program" i check control-fönstret. I mitt fall var det motorstyrnings-reläet. Ett vitt siemens-relä under locket på högra sidan i motorutrymmet. Bilen kunde dö helt plötsligt för att sedan starta när man kopplade till och från batteri-plusen. Bytte sedan relät funkar perfekt!!! | |
|
Hej! M528...jasså...du har en pump över...trevligt....vad vill du ha för den?.... |
|
|
Vet inte vad man kan begära för en sådan begagnad.Vad kan du tänka dig ge för den? 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
| är det en bosch nr:0580464995? | |
|
Vart skall de numret stå?? På armaturen eller själva pumpen? På armaturen finns inte de numret,inte vad jag kan hitta iaf.På pumpen hittar jag inget nr alls. Men det är en original 525 24v pump. 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
| har inte en aning....är pumpen i plast? | |
|
Själva armaturen är i plast.Lång vit sak.Men pumpen är inte i plast 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
|
den jag söker ska vara helt i plast.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.