|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| Samma här.. tyckte inte att man fick se så mkt direkt? | |
|
zodiaken: M3Csl 911Gt3 Round Time Nuerburgring 7.50 min 7.54 min Round Time Hockenheim 1.13,5 min 1.13,2 min |
|
|
zodiaken: M3Csl 911Gt3 Round Time Nuerburgring 7.50 min 7.54 min Round Time Hockenheim 1.13,5 min 1.13,2 min |
|
|
Just det, sa jag inte svenska banor? Personligen härjar jag på svenska banor och föredrar ett chassi som är anpassat för våra flacka banor med hårnålar m.m På ringen vinner man inte lika mkt på att ha ett hårt chassi. Sen är väl tiden med CSL satt med r-däck och tiden med GT3an på gatdäck? Jag gillar verkligen CLSen själv men jag skulle aldrig betala över 800' för en hottad M3. Köp en vanlig och lägg pengarna du sparar på delar och du får en bil som är betydligt snabbare än CSL! |
|
|
Så grymt mycket skillnad på ljudet är det väl inte mellan M3 CSL och M3... Sätter man öppet Filter på M3 måste den väl vara väl nära eller? har dock bara hört båda bilarna via annat media än verkligheten! _________ Länk |
|
Perkka |
GT3-an är hyfsat snygg, såg en i Umeå på Noliamässan i somras.. Vilka linjer.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
Zafiro |
Helt klart CSL, ljudet och utstrålningen *mumma* Sen angående testet på ringen, där hade CSL toppfartspärr, de sa även i testet att med den borta hade tiderna blivit ännu bättre. Sen har jag sett tider på andra banor i fallet CSL mot GT3, samtliga fall hade bmw bäst varvtid. Den kostar 200.000 mindre än GT3, tänk vad man kan göra för de 200.000kr till sin CSL, en riktigt dräpare hade den blivit, se bara vad Johann gjort på sin vanliga M3. |
|
Ljudet man får via media från CSL är långt ifrån vad man upplever från förarplatsen. Ljudet är faktiskt obetalbart och inte långt ifrån F360 när det gäller insugsljudet! Inget snack om att man kan få CSL riktigt snabb! |
|
|
Ja det härliga är ju att man får en 318 på och en CSL för samma pengar som en Porsche... hehe.. då har man ju vinterbilen klar =) hehe.. näe ny drökm bil = M CSL __ Länk |
|
| Kasta på jämförbara däck på GT3:an så kan vi börja jämföra resultaten. | |
Zafiro |
Varför inte vänta till 17 oktober då GT3 RS testas på Ringen i nya numret av SportAuto. visst man kan sätta på R-däck på GT3 men du har ändå 200.000kr kvar vid ett CSL köp, modifiera den för de pengarna då hjälper inte GT3:ans R-däck. |
| Dom 200000 får du igen när du säljer GT3:an. | |
Zafiro |
fast det hjälper inte, du har ändå 200.000kr över jämtemot GT3:an om du vill modda den ;) dock tror jag man får bra betalt för CSL också när den säljs då den inte tillverkas i för många ex. |
|
Efter vad jag förstod så säljs M3CSL med R-däck och de lättare fälgarna som inte satt på den MJ testade pga brist på lagret. GT3:an säljs med gatdäck standard och det är så bilarna skall jämföras, i standard skick. |
|
|
Hubbe325: Enligt t-reportaget så var man tvungen att visa upp förarlicens för att kunna få bilen lev med R-däcken. |
|
Zafiro |
starre// jag vet inte hur det är i sverige men vid köp av CSL i tyskland levereras den med R-däck. Enligt johann, så leveras den med R-däck i sverige också men vill du ha bort spärren så måste man ta licens. hubbe// Det här kan hålla på oändligt, den som gillar porschen hävdar att den ska göras på samma däck, då slår de som gillar bmw att de ska ha 360hk båda två och ngt andra fördelar som porschen(tex lika breda däck) har. Det bästa vore kanske att jämföra med gamla GT3:an? Själv hävdar jag att CSL är riktigt lyckad bil, bra prestanda och går grymt bra på bana till ett hyffsat pris. Dessutom verkar den fortfarande vara praktiskt, 4 pers verkar inte vara några problem att frakta. |
|
Starre: För att få den levererad UTAN fartspärr måste man visa upp Racing Cert ;) Det betyder att jag får köpa den utan fartspärr, hehe __ Länk |
|
|
Två j**ligt brutala bilar, lamt test i Motorjournalen tyvärr. Är det samma bromsar som sitter på M3 csl som på "vanliga" M3'an? /Wille |
|
Zafiro |
WilleW// Det är samma bromsar men de på CSL är grymt effektivare. Slår vad om att de klarar fler varv än en vanlig M3 på bana. Ex: 100 - 0 Km/h cold M3: 37.8 m CSL: 33 m 100 - 0 Km/h hot M3: 36.4 m CSL: 32,4 m 200 - 0 Km/h M3: 141,6 m CSL: 129,7 m Discs Ø Front M3: 325 mm CSL: 345 mm Discs Ø Rear M3: 328 mm CSL: 328 mm |
|
Tackar Zafiro! /Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.