|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
| Vilket vackert ljud! som sagt, Sundfeldt på måndag! Då händer det grejer... | |
|
Ja vilket härligt ljud! Ska börja köpa trisslotter varje dag så jag kan skaffa mig en CSL :) Det gick inge vidare med Jaggan..hohoho :) |
|
| Ja imorgon blir det ny trisslott och ett tag framöver med! | |
|
Var det bara jag som inte imponerades av inslaget om CSL? Bilen är underbar, men själva testet var väl knappast något att hurra över... eller? Synd på Jaggan förresten... MVH, E38B12 |
|
| Håller med föregående talare. Inget höjdarreportage men det var väl nästan väntat från "Prestanda" . Kul att dom testade banan som ligger 20 minuter från mig. Typiskt att man missade deras besök där! | |
Agge |
E38B12: Håller med dig. Inslaget var ingen höjdare. Vad hände med Jaggan förresten? Slutade kolla på programmet efter Csl:en. Mvh //Agge |
|
foppa: Ja visst är det typiskt! Mina föräldrar lyckades få se den utanför pizzerian i Haga, det är 200 meter hemifrån mig! //Thorssa |
|
| Jaggans ventillyftare pajjade. Olja rann ut rätt fint under bilen och fick bogseras bort. | |
| Såg dyrt ut med jaggan. Inte kul. Den där Dackewall misshandlar bilar på ett sätt som inte är värdigt en brittisk aristokrat. | |
| Ja det är sanslöst hur dom får misshandla nya dyra bilar som dom enbart lånat. Frågan är om alla ÅF tycker det är helt ok. | |
|
Foppa: Jag har också funderat på det. Om jag varit ansvarig på Jaguar Sverige hade jag sett till att TV3 ersatte de skador som de åsamkat. Tycker rent ut sagt att det är ett jävla sätt att misshandla en bil på det sätt som Dackewall gör. Att sedan göra sken av att bilen har bristfällig kvalitet var verkligen droppen. Och denne man tillhör gräddan av svensk motorjournalistik. Suck. Fredrik Huldt som körde CSL:n är betydligt bättre än Dackewall och verkar vilja testa bilarna samt hojarna på ett mer seriöst sätt. |
|
| Sen verkar helt klart Hult mera mån om de grejerna han testar! Fast de är inte särskilt bra motorjournalister nån av dom tyvärr.. Gillar helt klart Peter Sundfelt mera! | |
|
Borde inte jaggan tåla lite tuff körning under en begränsad tid? Den skall väl ändå tampas med Audi,BMW,Mercedes sportvarianter. Gunnar Dackevall måhända vara en lam journalist men bil borde han kunna köra med den erfarenheten han har... Då tycker jag en buckla på skärmen låter "värre" då det tyder på ett rent förarmisstag. CSL reportaget tyckte jag var avslaget och nästintill tråkigt (om det nu kan bli det med denna juvel) Som många andra här får man väl boka upp måndag kväll till Motorjournalen. www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
changco |
Helt klart besviken på inslaget om CSL, men på måndag då får man en gediget inlag :) |
|
Jag såg oxå testet på M3 CSL...en sak la jag märke till när han växlade med paddlarna, att motorvarvet sjönk med ca 2000varv vid uppväxling...är inte det lite mycket!? Jag såg iof inte vilka hastigheter det rörde sig om just då... Annars är tiden (7min 50sek) på Ringen mkt imponerande...otroligt att den slår Porsche GT3...Porschen är ju trots allt en riktig supersportbil medans BMW "bara" är en hottad 3-serie Cupe.. :) |
|
D-diddy |
men med lite sunt förnuft borde ju dackewall förstå att en helt ny bil inte ska köras på det sättet.. sån körning skulle ta död på vilken bil som helst. vilket oseriöst program det där är. David |
| Det vi får se i TV-rutan är antagligen bara toppen av ett isberg. Satt med spänning och väntade på att Dackewall skulle få spö av jaguarentusiasten efter att ha burnat med hans nyrenoverade E-type :-). Nu uteblev burnen och Dackewall slapp spö. | |
|
Vilken tur att man inte skippade träningen för att kolla på Prestanda då. Hade väl iof inte väntat mig något annat, såg tre program förra säsongen, det räckte... Ser fram emot Motorjournalens test på måndag då den ställs emot nya GT3'an :) /Wille |
|
|
Förstår inte hur de lyckas få ett test (eller provkörning skulle jag kalla det) av M3 CSL att bli sååå tråkigt. Kvalitetsskillnaden mellan Motorjournalen och Prestanda är läskigt stor. Dackewall är ju lika trist att lyssna på som reportrarna var i Trafikmagasinet! Håller med Wille och ser fram emot måndag! Jens |
|
|
Vänner, En ny bil för över 800 000 skr skall klara hårdare körning, att kasta runt XJRen på ett flygfält och leka lite kan knappast kallas att "misshandla" den, hade så varit fallet har jag också misshandlat några bilar, Tiff Needell likaså. Visst skall en Jaguar framföras med dignitet, men marknadsförs densamma bil som en potent, V8-bestyckad sportsedan är det en självklarhet att den samtidigt skall klara av lite hårdare tag. Hade varit dåligt om något litet hände med en sådan bil, när något sådant här händer är det rentav SKANDAL. Med år av erfarenhet vet Dackevall vad han gör, tro mig, hade han vetat att bilen inte varit noga inkörd osv. hade han ALDRIG pressat den. Det här börjar lukta åttiotals-Jagga... MVH, E38B12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.