|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jahapp... Nu har sommaren gott och läget ser ut som sådannt: Efter att jag hade fått felet åtgärdat med den släppta lacken runt sidokjolen så var allt frid och fröjd igen! En sak var dock lite skum. Hela lacken på bilen kändes som sandpapper och jag trodde det var all pollen från träden som orskat detta. Det var ju trotsallt gult överallt på bilen. Tvättade den med massor av avfettning för att bli av med all "pollen". Till min förvåning så var den lika sträv som innan... Hmmm tänkte jag. Hon kanske behöver en vaxning! Vaxade hela bilen med den var lika sträv ändå! Lade på 8 lager med vax på bakluckan och polish m.m. för att försöka få den len men det hjälpte inte heller. Fick tips från en kompis att det var klarlackstänk... Tog bilen till Jörgen på stockholms bilvård idag och han konstaterade att det var klarlack på HELA bilen... Inte bara lacken utan även alla rutor, ja RUBBET! =( Det förklarar alla små prickar på fram rutan som jag trodde var stenskott! Jörgen sa att det inte e lätt att få bort lackstänk från rutor men han skulle iallafall försöka.... Så nu måste man vänta till mitten på Oktober för att få bilen i samma skick som innan jag lämnade in den och det kostar mig 1600:- =( Blir mest arg eftersom far min insisterade på att betala lackarjävlen svart så detta går inte på försäkringen... Hade det gått på försäkringen så hade jag krävt en invändig sanering eftersom han spillde vit färg på förarstol och golv samt en lackförsegling! Snälla! Vad ska jag göra??? =( Blir så ledsen för sådannt här! Mvh Tobias |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Inte undra på att de som vill ha fin lack på sin bil, söker den utanför Stockholms gränser, för det verkar var väldigt ont om duktiga och seriösa lackare med den rätta känsla och kunskapen i 08-området. MVH Hasso |
|
fyyy fan vilken osis man kan ha. Jag hade fan dratt till lakeraren och ... Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip ha d ! Länk Geee mig hardtop !! |
|
|
...for helvede...hvilken skid...hvad fanden skal man gøre...? ...ærlig talt...nej;...du har min største medfølelse...! V-max |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.