AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.422

Orsakat av rattfylla

Sida 2 av 2
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Jag finner inga ord.

Mvh Mohsen
-BeeMWe-
Läste nånstans där en kille blev tvungen att varje dag sätta in en dollar på sitt offers föräldrars konto för att påminna honom om vad han gjort.
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
fy fan, de e ju fan sjuk,

blev fan tårögd, stackars sate,

fan va hämskt,

//Erik
Högsta straff för grov rattfylla är 2 år i fängelse. De flesta i sverige åker in på 1 månad och grova böter. Detta läste jag i aftonbladet, kan oxå ha hört de på radio.

Jobbade även med en kille som bodde i Schwiez. Där får dom köra bil när dom har 0.8 i promille, sa han iaf.

Finns inga ord för de som kör i fyllan.
Bör kanske tillägga att högsta straffet för rattfylla i sverige, är 2 år.
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Rattfylla svar ja, men om det har dödlig utgång kan de bli max 6 år, har de inte 1 promille i frankike? i USA har man det på vissa ställen!

Mvh Mohsen
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Men det är bra att den är så pass låg i sverige, promille gränsen! Kommer va en intresant dokumentaär, insider imorgon på trean.

Mvh Mohsen
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Frankrike, Storbritannien har 0,8 promille.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
I land med drikkekultur som gjør folket imun mot øl, så er det jo ikke fullt så katastrofalt (individuelt). Det er kan være like ille å være trøtt og uopplagt + andre grunner som er verre enn alkohol.

Hva er den svenske promillegrensen? I Norge ble den satt ned til 0,2 for et par år siden. Før kunne man ta en "kjørepils" tilsvarende 0,5 promille.
0,2 i Sverige Morten. Ble norskegrensen satt ned? Jeg hörte aldri noe särli om det, jeg kjörer aldrig etter å ha drukket, men det är jo allikevel noe man burte kjenne til...
0,5 for grov fyllekjöring...
för ungefär 1 år sedan blev min lilla kusin 4 år döda av en rattfylleriste i USA florida... det var på nyårsafton 2002 mina 7 kusiner var ute och lekte och sedan sprang allihopa över gatan hon som var den ynsta av allihopa sprang efter men hann inte och då kommer den man men sin stora pick up och körde över henne för att sedan smita i väg. En grannen följde efter och skrev ner registreringsnummer och ringde till polisen och åkte till bilen ägaren hus... han hade lånat ut bilen. Så polisen sa att han skulle ringa sin kompis och be komma för att lämna tillbaka bilen och sen när han kom polisen tå honom fast... han var så full att han kunde knapp gå. Hur många år i fängelse tror ni den jävel fick.... bara 3 år... Vi pratar alldrig om henne när min moster är i närheten... men jag saknar henne så jätte mycket....

Varför kom jag ihåg henne?? för att när jag tittade på bilderna om jackeline så jag att hon var på semester i Venezuela...och hon ser ut venezolansk ut faktiskt + att det var en till jävel som var full och förstörde hennes liv. Venezuela är den land som min kussin och jag kommer ifrån....

M.V.H
mauricio
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Det stora problemet är att vi i sverige inte har bestämt oss för om brott skall följas av straff eller vård.

Därför blir det varken hackat eller malet när en rattfull åker dit.
Och med dagens knappa resurser där vi låter folk dö i sjukhuskorridorerna (landstingspolitiker har såklart privat sjukvårdsförsäkring!) finns det mycket dåliga möjligheter till att ge brottslingar bra vård , vård av brottslingar står lixom inte så högt upp på prioriteringslistan.

Personligen tycker jag att man skall ha 10 års fängelse som minsta möjliga straff vid rattfylla , men vad hjälper det med alla permissioner ?
wadel: vatten och bröd samt inga permissioner ska dom ha då tror jag att det känns +förlängda straff för rattfylla osv.... utan chans till benådelse ;)

"Även en 316 kan man ha skoj med vintertid"
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
ushhh såg bara första bilden på henne efter olyckan, orksde inte se mera...sådana personer borde få minst 15 år i fängelse! Se vad rattfylla kan ställa till det för andra! Sorgligt!

MvH Bmw 4-ever
st
75
stjärnan
118d -08
Alpinvit 5-d
Folk säger ofta att svenskar inte klarar av att handskas med alkohol, men rattfylla är faktiskt mycket mer tabu här än i andra länder. Okej, svenskar har en förmåga att supa skallen av sig, men det är mer accepterat i andra länder att köra bil hem från krogen.

Acceptera ALDRIG rattfylla! Det finns INGET försvar!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.