|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Så fruktansvärt tragiskt. Kolla länken. Länk | |
| jävligt tragiskt att folk inte förstår att man inte ska köra rattfull inte för att polisen kan plocka en man kan ju faktiskt ta någon annas liv eller skada det svårt. | |
|
Stackars stackars tjej... Inför mkt höga straff på alkohol bakom ratten... Länk |
|
| Har man kört rattfull och åker dit så har man gjort sitt val och ska aldrig mer få ha körkort, har alltid tyckt så men inser nu hur rätt jag haft. | |
|
Jag finner inga ord. Atrt man kan sätta sig och köra bil efter att ha druckit borde få enorma straff. Länk |
|
|
Jag saknar ord... Fy fan vad sorgligt! Det är inte ofta man snyftar till när man läser grejer på nätet, men nu blev t.o.m. jag tagen. Jag satt på en kva inriktad mot rattfyllerister (själv var jag där för olaga hot) 1999 och det som jag blev mest besviken/arg på var att de allra flesta där inte kunde inse vad de hade gjort fel... Vad fan ska till för att sånt här inte ska få hända??? |
|
Oakman |
Fy fasen... blev ju rädd när jag såg henne :( Nä stackars människa, hoppas att jag aldrig kommer vara så korkad att jag kör onykter. // Olof (Ja jag känner till sökfunktionen) |
|
En fyllekjører kjørte i 120 km/h over brua (60-sone). Våt veibane. Bilen (som var stulen) fikk skrens. En buss svingte unna for å unngå frontkollisjon. Bak bussen kom det en gutt på moped (som jeg kjente). Han ble truffet, og ble kastet utfor brua. Han fallt 40 (?) meter ned. Død. Tragisk. Dette er omkring 2 år siden. En stund senere kunne man lese i avisen at samme person som drepte Anders nok en gang hadde råkjørt i 140 km/h i beruset tilstand. Ja, hva skal man gjøre med slike personer? ;( |
|
| såna där bode spärras in! | |
|
Finns INGET försvar till att sätta sig bakom ratten när man har druckit.... Rejäla straff säger jag bara!!! Ge dom samma straff som dom har orsakat sina offer... Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.. |
|
|
Fick ett mail häromveckan med denna storyn. Sorgligt är bara förnamnet tyvärr.... Länk Länk |
|
|
Att de int ekan få ordentliga straff! De får typ två månader och sedan är de ute och riskerar livet på andra människor igen! Förjävligt! //Thorssa |
|
|
Vänsterblocket anser att det är bättre för individen att inte bli hårt straffad och låter fängelsestraffen vara symboliska. Högerblocket ser att det blir billigt så och håller med. Mitt förslag är att förlägga all kriminalvård på entreprenad i lämplig baltstat. Sverige betalar till exempel Lettland för att ta hand om våra brottslingar i sina fängelser. Lettland tjänar pengar och våra brottslingar får kännbara straff. Att sitta 10 år som stjärtgosse på cellblock D bland en massa galna balter känns... |
|
| bjoerck: Har du gjort det eller? :) Ser du er 93 år nå. | |
|
fy fan för de som kör fulla... Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Länken funkar inte? .::.::.::.::.::.::.::. Min bil@Länk |
|
|
Jo..men servern verkar vara nere märker jag då inte ens www.alltomlandskrona.se funkar |
|
|
Jag fattar inte folk som kan supa till och sedan ta bilen. Har jag tagit en starköl till maten så brukar jag vänta i ca 2-3h minst innan jag kör! MVH.Jörgen second place is the first looser!!! |
|
| Fy fan. Man får bara inte köra när man har druckit... | |
| Och för den som är intresserad så kan jag tipsa om att se på "Insider" i kanal Tv3 denna vecka kl 22.00 där det handlar om rattfylleri och hur många som dödas i Sverige varje år.Robert Aschberg ska även testa att dricka och sedan köra i fyllan. Precis som Carl Ingemar Perstad gjorde i Trafikmagasinet på SVT, och det minns vi ju hur det gick. | |
| Nu på Torsdag i TV3 den 9/10 alltså.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.