|
|
|
|---|---|
|
Länk Undrar vilket märke man ska välja nästa gång då.. | |
| Jag tycker bilarna ser bra ut! Kommer att köpa BMW igen o igen o igen... | |
|
Jag tycker att de ser lite konstiga ut men man kommer nog att tycka om dem när de väl kommer ut i trafiken. Jag har alltid haft BMW och det kommer att fortätta så. //Schnitzer |
|
|
Man kanske vänjer sig??? Näääää :-) Jag håller mig förmodigen till E36/E34... Mvh Tobbe |
|
|
Ne, va fan, det fanns ju många godbitar där..1-serien, 3-serien->brutal design, X7 och pickuppen, 6-serien, C och X Coupé snygga med en brutal design ne, jag gillar den skarpt! -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Jo, visst är det snygga! Det stämmer ju även på designen, att "BMW inte följer utvecklingen, utan leder den"! |
|
|
När E34 kom tyckte jag inte att det var så där helt BMW-aktig. Det var ju en ganska stor designförändring från E28. Är inte helförtjust i nya 7-serien heller men för varje titt faller fler bitar på plats. Jag tror nog att man med tiden kommer att tycka att den är rätt OK, liksom nya 5-serien och vad som nu kan komma med samma designdrag. Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Historiskt så har BMW bytt formspråk på sina modeller vart femtonde år, så den förändring som nu har inletts med E65 är helt följdriktig. E32 kom ju 1986/87. Jag delade Mats bestörning när E34 kom, så där kan ju ingen BMW se ut, tyckte jag då. Har inte sett nya sjuan i livet än, men med undantag för detaljer tycker jag att den är magnifik även om första intrycket var "vad i h-lvete!". Kolla profilen, den är mäktig och sportig på samma gång, påminner något om E46 Coupé som är den i särklass snyggaste BMW:n på länge (ja, jag har en själv). Det ska bli spännande att möta bilen live, även om det tyvärr inte lär blir aktuellt att köpa en. |
|
|
Bara de behåller den raxa-sexan! Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till!!!! Haha, ska köpa en M3 E36 (ny-skick) och sedan spara den hela livet *ler* Mvh Tobbe |
|
|
Tobias 320i-94: Du har aldrig kört en BMW med V-8, eller hur? Kom tillbaka och komentera ditt inlägg efter en provkörning av ex. en 540...hehe Blir nog en begagnad sådan (E39) för min del när det blir dags att byta. |
|
|
Tja! Jodå! :-) En BMW 540i E39... VILKET DRAAAAAAAAG! :-) De 286hästarna jobbar så skönt under huven *ler* Visst är BMW's V8:or underbara! Men det är karatären i de raxa-sexorna som jag älskar. Om jag skulle köpa en 540 så skulle jag köpa en med 6-vxl manuell... Dock ovanliga :-) Mvh Tobbe P.S Duger inte din M5:a stoffe? :-) |
|
|
Jo visst f-n duger den, rent prestanda mässigt. Men som allround bil vet i tusan. Körde nyligen till Malmö-Stockholm-Malmö med den och tycker inte stolarna är 100%iga för långfärder, däckljud mm är också störande. Utrymmena känns bättre i E39:an, samt vi skall bara inte tala om driftskostnaderna som borde bli billigare, t om med en 540 (framförallt försäkringen). Men detta vägs upp med BMWs bästa raka sexa som någonsin tillverkats. Ljudet som kommer efter 4000rpm är den bästa musiken som finns...:-) |
|
|
Haha... Det e samma med 320'ns raxa sexa! Vid 3-3500 rpm Mullrar den som fan :-) Och efter 4000rpm är det Muuuuusik hela vägen till 6.700rpm :-) Har dock aldrig åkt i en M5:a med 340hk *ler* Nästa bil blir en M3 E36 eller en M5 E34 :-) Båda har ju raka sexor :-) Mvh Tobbe |
|
|
540 (E39) med sportchassi och 6vxl manuell låda finns det gott om: de heter M5 inga Touring dock, tyvärr /göran, gubbe/ |
|
|
Tobias: Måste tyvärr säga att jag tycker 320:n är lite klen, framförallt på låga varv (endast 190 tappra newtonmeter). Men den går fint och har en trevlig motorsång jämfört med de surriga fyrorna, men att jämföra med 3.8 liters M5 är lite orättvist, även om båda har sexor. Ljudet tillsammans med "suget i magen" i 3.8 liters maskinen är obeskrivligt. Mitt tips innan du skaffar en M5:a är att kolla driftskostnaderna före köp. Service, försäkring samt en soppaförbrukning kring 1,5 liter milen (98 oktan såklart!) kostar stora pengar. Men har man ett hyffsat jobb är det inga problem. |
|
|
Hehe... Kom förbi med M5an vet jag :-) Mvh Tobbe |
|
|
Så gärna...ser dock att du bor 60 mil norr om mig :-) Min sambo utjöt några skrik i samband med den första provkörningen av M5:an. Fast hon gillar den numera också... Var faktiskt i den kungliga hufvudstaden förra helgen, skulle ha passat på då. Vi syns kanske på vägen någon annan gång :-) Mvh Christoffer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.