AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.721

Demontera bakre stötfångare på e36 sedan

BEEMERLOVER
Hej,

Finns det någon som kan förklara för mig hur man plockar ner stötfångaren bak på en e36 sedan. Jag har tagit bort skruvarna som sitter på sidorna(på stänkskärmen). Det sitter 2 skruvar i bagagerummet som också är borttagna. Sedan har jag kört fast.

Ska in på lackering på tisdag

Mvh

FREDRIK

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Har du tagit bort den svarta listen som går runt hela? Där sitter det väl några bultar oxå. Sedan ska det bara vara att dra den rakt bakåt.

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
Det sitter 4 st muttrar som håller balken. 2st på varje sida, och de på vänster sida sitter under plastkåpan i golvet. Eller om det bara är en som sitter under plastgolvet. Det finns 2st som sitter på var sin sida om balken som är vid batteriet oxå.
Hoppas du blev lite klokare nu:)
Mvh/Berbel
Visa användare
586
wdac
325i -05
återupplivar tråden. min kofångare bak verkar sitta ordentligt i bakluckan (Touring) men själva yttre delen av kofångaren sitter lite löst å vibrerar på grusväg och när man kör lite forter, det verkar som att det är platsen plus frigoliten som sitter "löst" hur kan jag fästa detta bättre? fruktansvärt irriterande när de vibrerar där bak...
Visa användare
586
wdac
325i -05
**verkar inte sitta ordentligt**
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Vad med fogskum? Då slipper du nog demontera också.

Mvh
Hosse
Visa användare
586
wdac
325i -05
fogskum? vart? inte bättre å få fast kofångarn i balkten ortenligt?
Visa användare
586
wdac
325i -05
inga fästen jag kan draåt bakom bakhjulet eller liknande för att tajta till kofångarn bak?
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
ok, möjligt jag missuppfattade. Menade att "frigoliten" kan fästas på nytt med fogskum eller likanande. Som jag kommer ihåg sitter den bara fast under listen på fångaren + småskruvarna i hjulhuset.

Mvh
Hosse
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
ok, möjligt jag missuppfattade. Menade att "frigoliten" kan fästas på nytt med fogskum eller likanande. Som jag kommer ihåg sitter den bara fast under listen på fångaren + småskruvarna i hjulhuset.

Mvh
Hosse
Visa användare
586
wdac
325i -05
kanon info :)

små skruvarna i hjulhuset är det dem som sitter skruvade i hjulhusplasten?
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Jepp:-)

Mvh
Hosse
Visa användare
586
wdac
325i -05
jag hade ingen, inte en ända kvar, de blev 6 nya på BMW danderyd idag.
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
och den sitter fortfarande fast?? Jag hade faktiskt fel. Det är inga bultar där. Se på denna sidan, så löser det nog biffen:-)

Länk

Mvh
Hosse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.