|
|
|
|---|---|
BEEMERLOVER |
Hej, Finns det någon som kan förklara för mig hur man plockar ner stötfångaren bak på en e36 sedan. Jag har tagit bort skruvarna som sitter på sidorna(på stänkskärmen). Det sitter 2 skruvar i bagagerummet som också är borttagna. Sedan har jag kört fast. Ska in på lackering på tisdag Mvh FREDRIK |
|
Har du tagit bort den svarta listen som går runt hela? Där sitter det väl några bultar oxå. Sedan ska det bara vara att dra den rakt bakåt. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Det sitter 4 st muttrar som håller balken. 2st på varje sida, och de på vänster sida sitter under plastkåpan i golvet. Eller om det bara är en som sitter under plastgolvet. Det finns 2st som sitter på var sin sida om balken som är vid batteriet oxå. Hoppas du blev lite klokare nu:) Mvh/Berbel |
|
| återupplivar tråden. min kofångare bak verkar sitta ordentligt i bakluckan (Touring) men själva yttre delen av kofångaren sitter lite löst å vibrerar på grusväg och när man kör lite forter, det verkar som att det är platsen plus frigoliten som sitter "löst" hur kan jag fästa detta bättre? fruktansvärt irriterande när de vibrerar där bak... | |
| **verkar inte sitta ordentligt** | |
|
Vad med fogskum? Då slipper du nog demontera också. Mvh Hosse |
|
| fogskum? vart? inte bättre å få fast kofångarn i balkten ortenligt? | |
| inga fästen jag kan draåt bakom bakhjulet eller liknande för att tajta till kofångarn bak? | |
|
ok, möjligt jag missuppfattade. Menade att "frigoliten" kan fästas på nytt med fogskum eller likanande. Som jag kommer ihåg sitter den bara fast under listen på fångaren + småskruvarna i hjulhuset. Mvh Hosse |
|
|
ok, möjligt jag missuppfattade. Menade att "frigoliten" kan fästas på nytt med fogskum eller likanande. Som jag kommer ihåg sitter den bara fast under listen på fångaren + småskruvarna i hjulhuset. Mvh Hosse |
|
|
kanon info :) små skruvarna i hjulhuset är det dem som sitter skruvade i hjulhusplasten? |
|
|
Jepp:-) Mvh Hosse |
|
| jag hade ingen, inte en ända kvar, de blev 6 nya på BMW danderyd idag. | |
|
och den sitter fortfarande fast?? Jag hade faktiskt fel. Det är inga bultar där. Se på denna sidan, så löser det nog biffen:-) Länk Mvh Hosse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.