|
|
|
|---|---|
M3-90 |
någon som har erfarenhet av detta? när dollarn är så låg finns det ju en del man prylar man vill plocka hem, vad tillkommer? |
|
Jag vet inte om dom säljer direkt till slutkund i Europa, har fått för mig att dom inte gör det. Sen så kostar ju frakten en del om du skall ha lite skrýmmande delar. Har ett visitkort till en trevlig tjej på BMW i manhattan om du vill ha en kontakt som kan hjälpa dig med svar angående detta. skicka ett mail till mig på johan@bimmer.nu så fixar vi det. www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
frakt + 25% i moms vill tullen ha.. |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
frakt + 25% i moms vill tullen ha.. |
| Enda sätter att slippa momsen är väl (om jag förstått det hela rätt) att skicka paketet oförsäkrat.. annars så måste dom väl skriva värdet på innehållet på "addresslappen"?. | |
|
Det måste bifogas en faktura / kvitto med paketet. förutom moms tillkommer även tull på vissa varor. Har köpt en hel del till min från usa, kvaliteten på är väldigt hög (iallfall på BMW delar) och priset likaså, men det finns en hel den unika grejor "over there" |
|
cane |
Hej, jag köper faktiskt det mesta till min bil från USA eller tyskland. Räkna med typ halva priset och 100x större utbud jämfört med sverige... men högre frakt förstås. Nackdelen är hur man betalar, oftast vill de inte ha utländska kredit kort, utan det blir banköverföring eller ibland paypal.com eller bidpay.com Ang momsen så åker man *ytterst* sällan på den om man bara ber tillräckligt snällt att säljaren kryssar i "gåva" på den gröna tull lappen, samt skickar ev faktura i ett separat, vanligt brev. Undvik Fedex, de har egen "moms polis" som älskar att lägga på massa... bäst är vanliga posten, försäkrad express "Global Express Mail". |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.