|
|
|
|---|---|
Perry |
60mil på 80 liter! utrustad med en kcr box, men då ska väl bränsle förbrukningen sjunka?? Vad är fel på min bil? viiseligen vet jag att dom drar mycket diesel men inte så mycket! tacksam för hjälp! mvh pelle Riktiga män kör diesel!! |
| min td touring tar ca 0.75,men, aut.en gör väl sitt, vad tog den utan kcr box? | |
| En TDS drar inte mycket ca 07 -08 normal körning men håller du gasen i botten överallt så drar det en del | |
|
prova skruva ner potentiometern på boxen lite så kanske det hjälper... antar att det ryker duktigt efter bilen eller? Diesel-räsern |
|
| Kan man skruva ner potentiometern själv och isåfall var sitter den | |
|
Potentiometern sitter på KCR boxen. nu har jag inte instruktionen till min men om jag kom ihåg korrekt så är grundinställningen att man skruvar NER pot. tills man hör ett litet "klick" och sedan skruvar man upp den 3 varv. Går den för fett skruvar man NER pot.:en lite till. Det finns 2 potentiometrat på boxen men den ena ska vara övertejpad... Sedan kan du beställa en ny instruktion till KCR boxen om du saknar den på www.kcr.se Länk --- Always Diesel |
|
|
Hur ser man om tds:n är chippad eller om det sitter en KCR box? m.v.h Rickard fullfart spar tid |
|
|
Brukar sitta en KCR box vid dieselpumpen kanske? ;) /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.