|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Läste nyss att nya M3:an kommer komma i en Touring variant. Detta för att konkurera ut Audi S4/RS4. Så ni Touringfantaster kan se fram emot både en ny M5 Touring och en M3 Touring. Inte illa BMW! --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! | |
| Det låter som riktigt underbara tider vi är på väg emot! Mera BMW Touringar! Sorgligt att man får vänta så länge innan man har råd med en bara...! | |
chrille70 |
Touringversionerna av M3 och M5 är efterlängtade. Jag kan inte förstå att BMW hoppade över touringversionen av E39 M5 och att E36/E46 inte kom som M3 Touring. Helt obegripligt när det uppenbarligen finns ett brett kundunderlag för "kombibilar med klös". Se bara på Audis framgångar med sina S- och RS-modeller och Volvo med sina R-bilar. Däremot kommer det att kännas konstigt då nästa generation M3 inte kommer att kunna fås som coupé/cabriolet. De versionerna kommer som bekant att kalla sig för M4. MVH Chrille |
|
OCh att de även kommer komma med Trista V8or.. bläää... Länk Länk |
|
|
WoW, vad grymt..M3 Kombi.. Föresten, finns det inte några M3 touringar i tyskland redan (e36) såg de på mobile, medn de var väl en ombygd 328 eller nåt:) ///M3 |
|
|
Nyss läst i AMS.. inte nog med M3 Touring.. Nyheter 2005 (Fraknfurt salongen) Blir även BMW 330ti Och detta är ingen Compact vi talar om utan en TURBO matad 3,0 liter RAK sexa.. jag ska nu viga mitt liv åt att spara till en sån!!! hehehe... Länk Länk |
|
|
Jepp, har även jag läst att BMW ska bygga sina första Turbo bilar igen sedan i mitten på 70-talet... En sån ska jag absolut INTE ha. BMW med Turbo går ju bort, det ska va sugmotor... en av de större anledningarna till varföm man valt just BMW juh... En sug 6:a, V8:a eller V10:a från BMW är ju en dröm motor.. tänk dig bara nästa generations M5 med en V10 på 550 sughästar. DÅ snackar vi grym effekt! --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
|
Kan hålla med till viss del! Men Turbo motorer går att bygga på ett sånt sätt så att dom blir riktigt trevliga! Bara det att ingen gör det idag! Jo V10:an kommer nog bli en dröm! V8:or är skräp och tråkigaste motorvalet nånsin.. (ljudet då) dom går ju bra.. men inte vad jag vill ha! Tackar vet jag en Rak 6:a som skriker ur sig runt 8000 varv! |
|
|
Bygger man en V8 liknande den som sitter i Ferrari 360 Modena eller M3 GTR så springer jag och köper snarast! Just ja, det var ju det där med pengarna också... :( "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
theprophet: V8:or är skräp och tråkigaste motorvalet nånsin.. (ljudet då) Har du hört en Ferrari 360 dra på någon gång? Sjukt gott ljud ur den "tråkiga" V8an =) mvh larsson Länk |
|
|
håller med dlarsson, F360M har troligen världens GRYMMASTE motorljud(standardbilar), speciellt då Stradalen. Men det är ju så klart en smaksak.... Mvh, Kalle Hansen ___ Länk |
|
| Nu talade jag inte om Ferrari.. Annars hade jag inte skrivit så!! V8;or bilr trista om man inte gör som ferrari.. som jag anser är de enda hititls som verklgien gjort nå roligt med dem.. men det finns säkert fler! Finns ju alltid ett fall som är overkligt! Menar mera jänke komfort stuket osv.. Ferrari för all del.. men de är inte i närheten av min plånbok! | |
|
ja the prophet jag undrar hur trista V8:orna är när man startar på 3000 varv med tre tums system och öppet filter där får du mkt stenskott på din ruta ;-) BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
| De är nog inte så tråkiga då... men jag gillar inte ljudet av dem.. kan inte hjälpas.. är som att lyssna på Hiphop i bilen... man blir bara förbanand och vill somna! | |
|
Största fördelen med en turbomotor är ju att det är (förhållandevis) lätt och billigt att öka effekt och vrid. Kiip Spiiding! |
|
|
Ljudkulissen i Ferrari 360 är en smaksak, personligen föredrar jag det mindre racingbetonade i en F355 med sportsystem. Men visst, även 360 sjunger en underbar sång! MVH, E38B12 |
|
|
Ja Ferraris 8:or gör 8:er runt min hjärna.. men jag komemr aldrig ha råd med en sån bil! M5:ans V8:a är rätt fin den med.. men inte hört din live dock! Men M5an gå rinte att Mäta emot M3 eller CSL för den delen.. M3 är bara min ultimata motor dröm! Skulle gladeligne trycka ner den underbara motorn i min bil! Hädning eller ej! Hoppas inte BMW kör en Komfort Turbo bara! Då gråter jag! Vill ju ha en Race betonad Turbo motor i sånna fall! Missförstå mig inte.. jag är inte lyriskt över Turbo ingrepp.. men görs det rätt blir det Mycekt bra! _________ Länk |
|
|
theprophet: Ljudet i våra 540 beror på ljuddämpningen jag kan lova dig att du inte somnar av mitt ljud på 5000 varv.. Det är inte hiphop iaf, snarare ett jetplan... |
|
|
Kilen: Det låter härligt det! Vore trevigt och få lyssna på den bilen nångång! Så kanske jag ändrar min Snea inställning om V8:or! Iaf gentemot BMW:s :) _________ Länk |
|
|
Hehe, lyssna på den här; Länk Mums? |
|
|
mm... --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.