AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
605

M5 Bromsar till en 525!

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Hej folks

Kommer jag behöva gå upp till 16" eller rent av 17" för att det skall passa in! 15" som jag har nu på den vet jag att det knappast kommer funka!! Så nån som vet?!

Och frågan varför jag ska sätta dit M5 grejer på min 525 kan ni bespara mig! jag vill ha bättre bromsar helt enkelt och det ända var att vänta tills nån skulel sälja M5 bromsar sunt om för hyffsad peng: Så tack Danne, för att ha Natt öppet!!
Tillägas skall är att Senaste Bankörningen så slog sig bromsarna! Sånt orkar jag inte med!

MVH
Johan
det finns M5 bromsar till din bil på powerbörsen just nu!
Du kan ha ett antal olika bromsar fram, ett populärt val är 750 4 kolvsok och 750 skivor fram samt 540 ok o skivor bak.

Stålomspunna slangar, rätt belägg med tanke på din körning och en fräsch bromsolja med hög kokpunkt kan räcka mycket långt och spara sköna pengar...

Angående fälgar vet jag en som fått det att fungera med 15" men hjälp av en slipmaskin och ett par minuters jobb.

I övrigt så bör du ha 16" för att få plats med grejorna.

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
PCdoktor: har precis köpt dem därifrån! =) Kommer väl komma imorgon eller på tisdag som tidigast!

Kommer ändå skaffa en till bil så större fälgar blir det, fast 15" hade inte vart fel att ha Vinterdäckena på!

750 grejer hade nog inte varit dumt heller.. men nu räcker det nog säkert med M5:ans delar!

Byter nu mera Bromsvätska innan varje banåka! brukar bli billigare vätskor.. men det kommer att bli Motul RBF nätsa gång!

Tackar för svaret!

Länk

Länk
Försök även få tag på 750:ans grunka under huven, jag glömmer alltid vad den heter men jag har för mig att den är avlång av metall med lite fjädrar och grejor i, den är dimensionerad för kraftigare bromsar än den du har idag och passar utmärkt med tex M5 bromsarna.

Hoppas du kan luska ut vilken del jag menar!

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
okaj... Det dära gav mig tyvärr inte så många ledtrådar.. Nånm som kan berätta för mig vad det är!?! Har detnått med Bromsförsärkninga att göra!?

Ska sedan bli mkt trevligt att få ta ut bilen på bana och känna hur den känns med M5 bromsarna =)

Länk

Länk
Ro
92
RoGGaH
318i -89
1602 -75
pcdoktorn: det är inte Bromsackumulator du tänker på?
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Roggah: det låter ju troligt... Hör med Far din med.. han kanske vet!
huvudbromscylinder menade jag! konstigt att vissa ord skall vara extra svåra att komma ihåg.

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Okaj.. Då ska jag leta rät tpå en Ny sån och monterna ner i samma veva =)

Tackar för tipsen och hjälpen! Vad skulle man Göra uten BMWPower.. OPPs.. Power mena jag!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.