AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.442

Tappar servon vid regn.

Ik
223
Ika
525i -88
Märkte alldeles nyss att vid regn blir min bil ett tåg. Måste vara regnet som ställer till det med servon. Någon som har haft liknande problem eller har nåt tips på vad som kan vara fel och åtgärder?
Har märkt av ett litet läckage i behållaren med pentosin 7.1. Såvitt jag förstår så styr den servo till bromsar eller styrning.?
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
På min 3.0S märker jag ibland att styrservon "lägger av" i blötväder korta stunder! I mitt fall beror det på att remmen till styrservopumpen ej är tillräckligt spänd och när det kommer vatten på den slirar remmen!

Per L
Ras.mus
Det hände på min 735:a oxå. Det var som ovan sagt remmen som behövde spännas. Man kommer lätt in under och fixar till det...

Men på min saknades den stora plastkåpan undertill och därför blev det extra blött i motorrummet så efter spänning av remmarna och ny kåpa (kostade nog 300:- eller så original) så funkar det finfint!!
Ik
223
Ika
525i -88
Det låter ju som ett logiskt problem och humant att fixa så det blir nog in i garaget i natt. Plastkåpa under tror jag inte att jag har.?
Ras.mus
Då ska där dit en! Det är en sorts skydd så att inte sten, vatten och annat skräp kommer upp i motorrummet. Fast det är ju en frivillig sak...

Heter:
51711938182 på bmw-språk (ETK) och kostar 300:- ungefär. Sen tillkommer nån plastmutter för nåra kronor.
Ik
223
Ika
525i -88
Småsummor..Drabbar ingen fattig...;)
Nej det ska fixas på momangen.
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Hakar på denna tråd.
Tappar också servoverkan på styrningen ibland när det är blött ute, saknar också plastkåpan under motorn.
Vet nägon pris och art. nr på denna till en 525I E34 89:a.

tackar på förhand

Mackan
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Marten: Det är samma artikelnummer till din bil.

Erik

___
Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.