|
|
|
|---|---|
kepper |
har ett skavande ljud från bakvagnen på min e34 touring. jag har bytt bromsbelägg och backar men ljudet är kvar,det låter olika när jag gasar och släpper kan det va en drivknut. |
| Jag skjulle lägga min röst på Drivknut eller Hjullager! | |
kepper |
om det är drivknut är det inte ett knackande ljud då ? |
| Kepper: ingen koll tyvärr.. Men har du sänkt bilen? | |
| Troligen är det dina handbromsbackar som skaver du har inte lyckats centrera dom perfekt du skriver att du bytt dom..jag hade skavljud på min ett tag när jag böt mina handbromsbackar | |
| Gto80: men då låter det ju mest när man svänger krafigt.. jag har tex bara skav ljud då jag svänger åt höger! men inte åt vänste.r. och ja det är backarna som låter.. men jag orkar inte bry mig om det =) | |
| Japp jag skrev aldrig det min lät också vid sväng det är backarna som tar i det går bort...dra lite i handbromsen när det låter | |
| Sånna där amindre skönhetsfel som man kan leva med.. ändå bra en bruksbil (som får rastas på bana lite då och då) *ler* | |
kepper |
det låter ingenting när jag svänger,bara när jag gasar och det låter mindre och ett annat ljud när ja släpper . |
| Kan det inte vara nått i växellåda eller så då? testat att sitta bak i bilen och lyssna efter ljud? | |
| Jag hade ett skrapande ljud när jag svängde och för mig var det diffen i bakaxeln som spökade, jag bytte till bmw rekomenderade oljan Castrol saf-xj så försvann ljudet | |
kepper |
var hos need for speed och kolla den idag det var diffen som var kass . |
kepper |
var hos need for speed och kolla den idag det var diffen som var kass . |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.