|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| danke;) | |
| Trimmad 02:a? :) | |
|
ok, vad jag fattat så är det STOR skillnad mellan 320 och 323 men skillnaden mellan 323 och 325 är hårfin ??? men grejen är att 323 finns inte som "gammal modell 92+" utan är rätt så ny, och priset ganska högt.... hade ni sparat så ni hade haft råd till en fräsch 323 eller köpt en fin 320 eller, sparat till en bra 325 ?! |
|
| Hade skaffat mig en billig bil som jag hade haft råd med först jag.. En E30 i kanon skick med andra ord! Sen väntat och börjat leta annat! | |
|
men klart man hittar en fin E36 320i för 50-60 000:- föresten hittar jag inga fina E30 325i... dom finns fan inte ! |
|
| Okaj, då är det inte så lätt inte.. men tänkt på att man ska serva och försäkra och äga bilen sen med.. oftast det som verkligen kostar pengar! | |
|
Jo så här ligger det till... jag har ca 75 000:- allt som allt... en bil för 50-60 000:- ca 15 000:- över till oväntade kostnader.. bor hemma, och ska snart få ett fast jobb men pengar inlöpandes bor man hemma så spänderas inte mycket pengar!!! sugen som fan på en E36, hittar inga bra E30... funderar att åka ner till tyskland och köpa en 320 eller 323... men har ingen erfarenhet ALLS av importera ! så frågan e liksom, de finns 325:or för 60 000:- är det skabbiga bilar som faller sönder eller ska man köpa en fin 320 för 60 000:- ??? för en 323 hitar man väll inte för 60 000 +? |
|
changco |
Regge: Vad klassar du som en fin 325a? Du hittar ju lätt en fin för ca 50 000:- års -92 |
|
aok.... men en 325:a 92:a men 19 000 mil på mätaren kan va i gott skick, inte fall färdig då? bara fråga;) |
|
changco |
Ne verkligen inte. En fin sedan som är M-testat eller liknande borde du få för 50 000:- När bilen är så pass gammal är skicket viktigare än service boken, är allt ok under testet så är det bara slå till. |
Bmw ludde |
Jag tycker nog att du ska satsa på att köpa en bil med max 15 000 mil på mätaren, inte för att det kan vara fel på bilar över 20 000, men du får ingenting när du ska sälja den sen, jag vill inte köpa en bil som gått 25 000 mil... Sen tror jag att 323 är ett bättre val en 325, men det skiljer en hel del i pris också. Sen säger många att bmw 320 är på tok för slö, kolla upp en 318is med 140 hk. BIlligare försäkring osv... |
|
ok, så här resonerar jag nu efter 100 miljoner olika sorters tankar ska leta efter en skysst 325i 92:a 65 000:- max 17 000mil... eller, 323i 95:a? 69 000:- max 17 000mil... om 320 är slö och kräver höga varv för att bli rolig så NEJ TACK! en 318, nej tyvärr det går bort totalt!, då jag tänker styla den lite så tycker jag att en bil ska gå undan om den ser ut att göra det! inge "JUST SHOW NO GO !" om jag inte hittar bilen som passar mig åker jag ner till tyskland, där lär jag hitta bilen för mig ;) |
|
changco |
Bmw ludde: Hitta en 11 år gammal bruksbil med 15000mil på mätaren borde vara rätt så svårt! Hitta en Cab eller en m3a borde vara mycket lättare, med tanke på att en bil går snitt 1500mil per år. Sen om man verkligen hittar en bil med garanterade 15000mil ligger ju priset bra mycket högre. Klart man förlorar lite pengar om mätaren slår över 20 000 är ett faktum. |
|
esch, låter nästan som jag får göra ett impuls köp.... snubblar jag över en fin bil för fint pris så why not liksom? |
|
| Stirra dig inte blind på milaget... gå på mag känslan och skicket! Få den M-testad osv... 320i är väl seg så gå på 325:an i sånna fall.. 60 000 ska du få en som är helt ok.. Gärna med mycket kvitton! om mätaren slår över 20k mil spelar väl knappast nån roll om bilen är ypperligt servad och fin i övrigt! Hitta istället en bil du är nöjd med! | |
|
325 bastat å klart....!!! 323 är för dyr, om inte importera från T.. 320 för seg.... ja dom slår ut varandra !!! 325... spara spara, sen köpa köpa !!! |
|
Bmw ludde |
The prophet: Det klart att det inte är miltalet som alltid är avgörande, men det är inte många som resonerar som du, många är väl inte så "förstående " , liksom de tänker ähh den har gått 20 000 mil, den är en rishög... Changco: Tror att många har sin BMW e36 som andra bil, dvs man köra inte mycket varje år. |
changco |
Bmw ludde: det tåls att diskuteras, vet inte många som har den som andra bil, att en 12år gammal bil med några ägare att alla har haft den som en andra bil borde vara väldigt ovanligt. |
Bmw ludde |
HÅller med dig också, men om man kollar på runt bland annonserna så har faktiskt de flesta rullat runt 17-18 tusen mil, så om det finns en del med 13-14 på mätaren så är det nog oftast seriöst |
changco |
Tyvärr om man åker och kikar på en bil, där det står i annonsen, 13000mil perfekt skick, sen visar det vara raka motsatsen, därför är jag väldigt skeptisk. Man har ju åkt långa vägar innan jag hitta min, så satan så besviken man blir när man ser en häck :( |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.