AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.698

M5 E60 - när kommer den?

Sida 1 av 3
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Hej...som de flesta andra, har jag bara suttit och läst inlägg, men har nu registrerat mig då jag har en del frågor och funderingar.

Har läst att nya M5an skulle komma redan 2004 iom lanseringen av nya touringen. Sedan läser jag på m5board.com, att i USA får dom M5an runt sena 2005/2006...men det gäller kanske bara vissa stater?

Så, min fråga är, NÄR kommer nya M5an till sverige? Eller till försäljning överhuvudtaget (iao Europa/Tyskland...USA..).
Är det någon som har några riktiga siffror på motor, hk, prestanda, utr. som inte går att fås i vanliga 5-serie osv.
Undrar även om det kommer en touring på M5an?

Många frågor...väntar mig kanske inte svar på allt..då det inte finns några svar...men helst på min första fråga!?

Tackar så mycket...
Jag tror inte någon vet med EXAKTHET när bilen kommer osv, att det är senare premiär är inte konstigt då det ofta är mer komplicerat att sälja bilar i det landet (det kanske finns andra oraker oxå), i somras besökte jag USA och då hade inte nya 5:an haft premiär än...

Vi är nog många som längar efter denna bil så att saker och ting blir som det skall med allt vad det innebär. Att en Touring kommer har jag oxå hört men om det är sant lär tiden få utvisa.

Jag gjorde en liten undersökning för ett tag sedan som visade på ett mycket stort intresse för detta "hål" i sortimentet. se själv och bedöm! Länk

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Vet inte om det stämmer men jag hörde att nya M5 kommer med V10 på 500 kusar i både sedan och touringmodellen. Samt en M6 med samma motor i nya 6seriekarossen.
500 hästar räcker inte, 550 hästar har det snackats om länge men på sistone har jag hört från mer än ett håll att det kanske blir ännu mer.. Det är såklart en viktig sak att inte släppa en bil som ligger efter värsta konkurrenten MB,AUDI och vilka det nu kan vara.

En sak är säker och det är att vi är MÅNGA som längtar, tänk er bara en M5 V10 med Eisenmann på Knutstorp start & Målraka med pellen i botten, håret reser sig redan på armarna....

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
www.bimmer.nu vilken trevlig sida

Fråga först och du får många svar.
_______
Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Låter inte helt fel med ännu fler hästar!
Jag längtar efter dessa monsterbilar även om jag inte har råd med något dylikt. Vågar inte ens tänka på vad försäkringen kommer att kosta :D
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Jag är dock mest nyfiken på om det finns ett säkert lev. datum av M5an. Detta gäller sve, även eu.
chrille70
Nya 5-serien lanseras just nu i USA, så det låter väl inte helt otroligt att även M5 kommer att lanseras "over there" i ett senare skede än här i EU. Vad jag hört så kommer nya M5 att lanseras om ungefär ett år. M6 något senare.

Som tidigare sagts blir det V10 och ca 550 hk under huven i kommande M5 och M6. 2006/07 plarerar BMW även en M6 CSL med en ännu starkare version av samma motor. Det snackas om minst 600 hk. Med stressfläkt borde den motorn kunna skrämmas upp till över 700 hk...

MVH Chrille
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Så med andra ord, kommer M5an till sverige i nästa år?? Pratar vi våren då?

Hmm..tyckte det verkade lite konstigt, då vad jag minns så har inte BMW M på många år, släppt en M-ver. av en bil, redan året efter lanseringen av själva "grund"-modellen.
Sker detta, eftersom dom vill vara med och slåss med MB osv..?

Ingen som vet säkert..??

Ngn som vet om vilket pris den hamnar på?
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
BMW i Göteborg, säger själva att det inte kommer ngn M5a nästa år...utan om några år..??
De enda releaseuppgifter för M5 E60 som jag hört är 2005.

Jens
VIP
Undrar vad den kommer kosta?

1 mille?

500 tusen dagen efter man köpt den?
VIP
Nya AMG har väl 626hk?

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
VIP: AMG kan få ha 1800 Hästar och W24... Dom är så icke tilltalande och bygger på komfort så själv kommerjag då inte bli ens det minsta imponerad av den! Sen så har dom ju Turbo och trista motorer.. Här talar vi en V10 på 550 Sugästar.. har hört Lamborghinis V10:a och är M5:ans hälftemn så ljudlig så kommer jag tappa förståndet!
En sak att tänka på angående releaser och sådan är att 5:an faktiskt fick tidigarelagd release i Sverige åtminstone med ett halvår eller så, med lite tur får dom släppa M5:an lite tidigare oxå.

Hoppas......

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
mackan325
Finns bilder i senaste teknikens värld på M5 E60 under tester mot E55, 996 GT3, M3, RS6 & M5 E39 på ringen. Bilen ser produktionsfärdig ut och är bara lätt maskerad.
theprophet: trista motorer, vad bygger du det på? har du ens åkt i en amg någon gång? en motor med 624hp från amg är nog allt utom tråkig, va inte så trångsynt.. finns andra bra märken än BMW.
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Näe det har jag inte.. och de är säkert underhållande för den enorma kraften.. men Mersedes är som en Stridsvagn.. Enorma i allt.. Överdådiga monster.. Komfort kryssarnas Ess! Ja klart en underbar bil för det den är tänkt för. men jag vill ha M3 CSL.. i det stuket vill jag ha en bil... Och där har jag ju en väldigt snäv syn tyvärr!

Jo det är trångsynt av mig! Men jag menar grunkonceptet.. Gillar helt klart en R6 mer än en V6 osv.. varför kompressormatar man en R4!? Udda.. men inte mig tilltalande! Gillar mer vad BMW gjort länge och väl.. opptimerat Sug motorer till underbarhet!
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Tyvärr kommer nog BMW snart oxå behöva kompressor, eller turbomata sina prestanda bilar för att följa med i utvecklingen...
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
theprophet: Låter lite osm om du talar emot dig själv, i en tråd i ett annat ämne, jublar du över att bmw ska släppa 330 me turbo, och här påstår du att MBs motorer med turbo är kassa?

Vad gör BMWs motor så mkt bättre med turbo?

Har du kört en AMG (läs nya SL 55, CL 55 eller likn.) så blir du nog otroligt förvånad. Och visst är dom lika fina på vägen som t ex en M5a?

Du har dock lite rätt i att det skiljer mellan bilarna...men det är nog meningen också?!
Lotus Samuel
Jag har kört nya E55AMG på anderstorp och den är allt annat än tråkig. Och då har jag ägt dom flesta nya M-modellerna.
Ljudet i mercan är precis lika underbart som en V10: fast på ett annat sätt. Och det slår ljudet som jag hade i min M5E39 med hästlängder. Och M5:an känns bara trött i jämförelse.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.