AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.005

Nybliven M3-ägare med larmproblem!

anted
Jag fick min älskling nu i torsdags: M3 -97 och kan inte sluta tänka på bilen. Kör jag inte, så drömmer jag om att köra -helt underbart!

Bilen fungerar precis som den ska men det är installerat ett clifford larm som har många konstiga funktioner. Det värsta är att när det är mörkt ute och jag ska stänga av bilen så kan jag helt ta ur nyckeln från tändningslåset utan att motorn stannar, men om jag däremot vrider om "ratten för belysningen" från nattbelysning så stängs motorn av. OBS! detta händer endast när det är mörkt ute.

Någon som varit med om detta eller vet om det kan skada bilen?
Clifford verkar ha rökt gräs. Vore jag dig skulle jag installera ett Cargard 850s.
Mattan
Är din älskling en import med halvljusautomatik? Jag hade nämligen samma problem, har dock inget larm. Tidigare ägaren hade fått halvljusautomatik installerad och då man hade ljusomkopplaren i kvällsläge så fortsatte maskin gå fastän man "stängde" av. Ytterst obehagligt första gången man råkade ut för det, man var ju halvvägs ute ur bilen när man upptäckte att den fortfarande gick. Tänkte bara att ditt problem kanske inte ligger i larmet.
Har numera ingen halvljusautomatik!!!
anted
Det sjuka är att det är endast när det är mörkt som halvljusautomatiken är på, samt att när det mörkt lyser halvljuset en kort stund efter det att bilen är avstängd, som ett sorts ledljus.
Kan den ha en "mörkercensor" någonstans?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.