|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har slagit till och köpt mig en Bmw 318 e36!! Har följande problem! Läcker vatten in genom A stoplarna... avrinnings kanal full ? båda A stolparna är dyng sura!! Nummer två... den är pinsamt slö, till och med så att 115 hästar låter massor, den rör sig inte... vad är det som gör den så trött ? har gemfört med en kompis Bmw 318...!! Tackar för snabba svar ;) Zebbe :) | |
svintoleffe |
Servicen kasnke är dåligt skött som bränslefilöter luftfilter med mera. Leffe |
|
Skulle tippa på att avrinningskanalerna är fulal med skit så vattnet inte har någonstans att ta vägem emr än in i bilen. Sen att bilen är slö kan ju bero på en mängd saker, men kollas om sagt först bränslefilter, luftfilter, tänsdstift och byt olja. --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
320-325 |
en 318 är väl rätt slö |
|
>> Det läcker Jag hade samma problem i våras direkt efter jag köpt min bil. Jag märkte det genom att mattan var helt genomdränkt och att det droppade från a stolpen. Jag lämnade in bilen på bmw men de upptäckte inget uppenbart fel, och när det fortfarande rann in beslöt jag mig för att ta saken i egna händer. Det var inte stopp i kanalerna märkte jag när jag hällde vatten i takluckan (när den var öppen, i framkant och på sidorna, inte mitt i =), utan det rann ner helt obemärkt och ut under bilen. Inget vatten kom heller in i kupén. Jag märkte däremot att listen runtom takluckan var aningen, inte mycket, men tydligen tillräckligt lös för att släppa in vatten även när takluckan var stängd. Jag la i en sträng våtrumssilikon runtom hela takluckan i skarven mellan listen och karossen. Felet löst. Inte nåt mera vatten om fötterna. Häll vatten i takluckan när du har den öppen så märker du om det är kanalerna som är tilltäppta. Ta bort skyddet runt a stolpen, vik ner taket och kolla ev. |
|
|
Det stämmer som du sa.... jag ska limma igen listen runt takluckan.. du limmade alltså bara utåt mot taket...itne mot luckan ??? Sen kan man fråga sig vaför stolvärmen slår av sig själv efter 15 sek när man knäpper på den ???? //Sebbe |
|
soderstrom |
hej......har exakt samma bil som dig e36 -318 -91..............A -stolpen är det den som sitter längst fram vid rutan?....När det regnar som mest så läker det in vatten på passagerar sidan längst fram nere på golvet....det kommer uppifrån panelen och droppar sedan ner på golvet och det blir ganska rejält blött....jag vet inte vad är det ni snackar om attt det läker in från takluckan? kan det vara så? skulle få ne till att det läker in från längst ned vid rutan ?...vet inte har inte orkat kollat.....mvh// soderstrom |
|
>>zebb_83 Jag limmade, eller silikonade rättare sagt, runt listen utåt mot taket. >>soderstrom Rutan är troligvis inte problemet eftersom den sitter limmad emot karossen. Den läcker inte i första taget med andra ord. Visst kan det vara så, men det är mindre troligt (enligt en glasmästare jag snackade med). Att det rinner ner på golvet, som det också gjorde på min, berodde på att vattnet rann på insidan av a stolpen (den stolpe som håller upp rutan längst fram) både på höger och vänster sida. Som sagt, det är inte säkert att du har samma problem som jag! Men kolla längre upp i topicen hur du kan gå tillväga för att se vad som är felet! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.