AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
825

Slagit slint hos Tennant :(

Sl
22
Sleepy
328IA -96
Hejsan!. Det varkar som Tennant försäkring ab inte vill ha mig kvar som kund.
När jag köpte bilen förra sommaren, så jämförde jag olika bolag och kom fram till att Susab/Tennant var billigast med en premie på 7510kr/år. Nu fick jag ett nytt försäkringsbrev från Tennant, öppnade brevet och fick en chock. Dom hade nämligen höjt premien rejält med 10.000kr till 17472kr!!!!! hallå 10.000kr på ett år, vafan är detta.
När jag vaknade upp efter någon timme från medvetslöshet, så ringde jag till dom och frågade om det var tryckfel. Dom svarade med att det inte var tryckfel, men ring till något annat bolag så får du säkert en lägre premie..

Vad säger man... Surt eller??
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Sleepy: Samma gäller Länsförsäkringar......

2001 betalade jag 6800
2002 betalade jag 10100
2003 betalade jag 12500

Ovan är inklusive Helförsäkring, Merförsäkring, körsträckeklass 1000-1500 mil/år

Svaret jag fick av ett annat bolag jag pratade med är att LF tar igen detta på deras dåliga börsaffärer :(
Kommer byta till TH innan nästa förfallodag, fick en offert från TH, pris: 8300/år

//Palle
Palle
Det är en sanning med modifikation. Det är snarare att de inte kan täcka bilförsäkringarnas kostnader med bra börsaffärer. När du läser i tidningen att Skandia flyttat pengar från pensionsförsäkringar till moderbolaget så är det säkert en del av dessa som gått till sakförsäkringar.
8000-15000....

Länk
Mailade INSPLANET men de kunde inte hitta en billigare sa de.

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Palle, kan garantera att TH kommer att göra likadan! Fråga inte hur jag vet!:-)

Mvh Abbe
Länk
//
169
///Majk
540iAT '96 Individual
"Diaper express"
kilen

Jag provade oxå insplanet ... men efter tre samtal med dom kunde jag lik förbaskat hitta en billigare försäkring själv ... så använda insplanet igen blir det inte tal om ... iofs. så kostade det inget och tur var väl det för den billigaste dom hittade till mig låg på 17 000:-/år för helförsäkring.

.::.::.::.::.::.::.::.
Min bil@Länk
//MAJK

ahaaa, tack för det.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.