|
|
|
|---|---|
| nån på detta eminenta forum som hört talas om en alpina som är tillverkad i tolv ex.ska tydligen ha ca.900 hk??? | |
|
nope Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
| Vore intressant om du hade mer fakta om den bilen! Mig veterligen så har inte Alpina gjort någon sådan bil! | |
| Byggde alpina eller BMW själva 880hk varianten av M1 för racing? | |
|
Den byggde väl BMW själva..... Är väl första bilen som BMW M Gmbh byggde eller har jag fått det om bakfoten.... ?? --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
|
Någon sådan serietillverkad Alpina existerar mig veterligen ej. Jag tror BMW M själva byggde den extrema ProCar M1an, fast det är möjligt att företag som Schnitzer etc. har assisterat dem. MVH, E38B12 |
|
|
E38B12: Det var så jag funderade jag med, men om det då var alpina som var med och hjälpte till. De hade ju lite mer rätt inriktning förrut;) |
|
|
Tidigare har Alpina byggt flera racingmaskiner som har annvänds av bmws tävlings avd. Och även av dom själva. Men jag har aldrig hört något om en så pass kraftig alpina maskin...men bara för det så behöver den inte finnas! |
|
|
nej jag vet inte så mycket mer...jag tror inte på killen som sa det men man vill ju vara säker :) Tydligen så skulle den göra 0-100 på 3.3 sek. vilket iofs. inte är otroligt med det hk. antalet.......men att lyssna på en kille som tycker att lm.fälgar är extrautrustning......ja ni vet nog hur man resonerar då :) |
|
| Hmmm, det finns ingen sådan såvitt jag vet. Killen som sa det, är det samma person som förut skrev några inlägg där han undrade om han hade en Alpina? Skulle förklara allt. | |
|
typ en mytoman jag har helelr inte hört nåt om nån sån kan ju vara en racebil då Niclas BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.