AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
508

Pris 523 -97

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Jag funderar att köpa en e39 523i. Hittade en bil i tyskland med mycket utrustning och lågt miltal, [Länk Är priset rätt om skick och miltal stämmer? Tycker att runt 10-11K € vore mer lämpligt. Kan vara skönt att slippa en svensksåld saltbadad bil

/Johan
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Det blev fel på länken Länk
Verkar väl vara en kanonbil. Massor med utrustning och varje inspektion utförd hos BMW. Och så skriver han ju med stora bokstäver att priset är "förhandlingspris".
Visst är det lite dyrt, men pris, skick och utrustning brukar ju hänga ihop... Att pruta till 12K € borde väl gå.

Extremt välutrustad bil verkligen. Enda sättet att få veta vad han släpper den för att att ringa ned och fråga...min erfarenhet av hur mycket som det går att pruta är 0-10%, kanske går det att pruta ännu mer privat, då tyska bilhandlare ger dåliga inbyten pga att de måste ge 12 månaders garanti till alla tyskar...

/Simon
Väl utrustad för att vara 523a med udda saker som ESP och servotronic...

Jag håller med simon i övrigt: se om man kan pruta ned den till ca 12 000

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
117000:-är väl ett bra pris från början tycker jag.För övrigt tycker jag att det är svårt att pruta i Tyskland det är inte samma självklarhet som i Sverige att man får bättre pris vid"rentköp"
jag har importerat ett flertal bilar och har nästan fått stå och gråta för en 1000:-lapp.

Fråga först och du får många svar.
_______
Länk
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Jag tackar för svaren. Visst är det mycket pengar för en -97:a, men klart mycket prylar i den. Rent allmänt verkar det svårt att hitta fin 520-523 med mycket utrustning. Jag ber en av mina tyska kompisar kolla upp bil och ägare.

/Johan
Mycket utrustning ,lite mil=högre pris.=köp och bli nöjd

Fråga först och du får många svar.
_______
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.