AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
465

Ratten går inte att få lös...

Tjena

Jag har problem med mitt tändningslås, som jag beskrev i ett annat inlägg Länk Jag skriver ett nytt nu, då jag har lite panik att få igång bilen snabbt. Saken är den att jag har plockat isär för att försöka se hur det ser ut vid rattlåset, men ratten vägrar att lossa. Jag har lossat på muttern och ratten är heöt lös från splinesen men något håller i ratten i underkant. Så försöker man att dra ratten rakt ut så går det nån cm men sen tar det stopp, och det är alltså något som håller i ratten längst ner på navet skulle man kunna säga, i underkant mot golvet. Vad kan det vara, som jag förstått så ska det väl bara vara muttern i mitten och sen ska den vara lös?
fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
så var det för mig också..tyvärr har jag ingen lösning på hur man får lös den, det räckte för mig att plocka bort den så långt. Prova "rucka" och slita i tändningslåset när du har ratten så där.
När jag vred nyckeln så att rattlåset låste upp så släppte ratten efter många om och men, det satt en spärr som löste upp när man vred nyckeln så att rattlåset släppte. Så nu är den lös!
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Så länge rattlåset är på går det inte att plocka bort ratten.
Det låser fast ratten. Så bort med rattlåset så borde ratten nästan rammla av.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.